بهره برداری از خط ۳ مترو

جام جم آنلاین: شهردار تهران گفت: اولویت بهره برداری از خطوط جدید امسال با خط ۳ مترو است که امیدواریم تا پایان سال و یا حداکثر در اوایل سال آینده بتوانیم از جاده ساوه تا مصلی تهران را در مسیر این خط تکمیل و آماده بهره برداری کنیم.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم ورود سری جدید واگن های مترو جمع خبرنگاران گفت: بر اساس قولی که داده بودیم امروز ۹۰ واگن جدید را وارد خطوط مترو کردیم که این واگن ها از نسل جدید واگن های مترو است و با دارا بودن بدنه آلومینیومی از شرایط  و کیفیت بهتری برخوردار است و برق کمتری نیز مصرف می کند.

وی با بیان این که با ورود این واگن ها هشت تا ۱۰ درصد ظرفیت مترو افزایش خواهد یافت، افزود: همزمان با آغاز مهرماه ۵۰ دستگاه اتوبوس «دو کابین» جدید نیز وارد ناوگان حمل و نقل می شود و مردم باید بدانند حمل و نقل عمومی طی سال های اخیر در اولویت کارهای مدیریت شهری بوده هنوز هم دغدغه اصلی ماست و بیشترین هزینه را در این بخش خواهیم کرد.

شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که با وجود عدم تامین اعتبارات مصوب حمل و نقل چگونه می خواهید پروژه ها را اجرا کنید، اظهارداشت: من منکر هزینه ها نیستم و مترو واقعا هزینه های سنگینی دارد چنانچه همین واگن های جدید مترو ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار نیاز داشت که باید به صورت ۵۰ – ۵۰ توسط شهرداری و دولت پرداخت می شد اما ما در نهایت برای آن که واگن ها در گمرک خاک نخورند مجبور شدیم که کل هزینه این واگن ها از بودجه شهرداری پرداخت کنیم.

وی افزود: در هر صورت مطرح کردن این موضوعات در رسانه ها و جنجال کردن چه تاثیری دارد، آیا مشکلی را حل می کند یا تبدیل به پول می شود؟ این موضوعت باید توسط دستگاههای ذی ربط مانند مجلس و سازمان بازرسی و همکاری دولت حل شود و من به عنوان مدیر شهر مکلف هستم به هر شکل ممکن شهر را اداره کرده و اعتبارات مورد نیاز را تامین کنم و اگر دولت مصوبات قانونی را اجرا نکرد شهرداری باید تلاش کند که از هر طریق ممکن مشکلات را رفع کند چون مردم حل مشکلات را می خواهند.

قالیباف تصریح کرد: در هر صورت این اطمینان خاطر را به مردم می دهیم که مسائل و مشکلات نمی توانند پیشرفت توام با عدالت را در تهران متوقف کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که در شش ماهه دوم سال چه اقداماتی در حوزه حمل و نقل عمومی صورت می گیرد، افزود: ورود حدود ۱۰۰ اتوبوس «دو کابین» جدید و ۸۰ تا ۹۰ واگن دیگر به ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اقداماتی است که تا پایان سال محقق می شود و همچنین با توجه به استقبال چشمگیر مردم از خطوط بی آر تی و به ویژه خط ۵ اتوبوس های تندرو که اخیرا فاز نخست آن بهره برداری شده تلاش خواهیم کرد تا ۱۰ خط مصوب خطوط «بی آر تی» توسط شورای شهر را در پایتخت احداث و بهره برداری کنیم.

قالیباف تصریح کرد: همچنین در توسعه خطوط مترو نیز بر اساس وعده داده شده تا پایان سال حدود ۲۰ کیلومتر شبکه مترو به بهره برداری برسد.

وی افزود: اولویت بهره برداری از خطوط جدید امسال با خط ۳ مترو است که امیدواریم تا پایان سال و یا حداکثر در اوایل سال آینده بتوانیم از جاده ساوه تا مصلی تهران را در مسیر این خط تکمیل و آماده بهره برداری کنیم.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص عدم پرداخت سهم شهرداری از جرایم رانندگی، اظهارداشت: بر اساس قانون باید درآمد ناشی از اخذ جرایم رانندگی به دو بخش برون شهری و درون شهری تقسیم شود که از بخش درون شهری باید این درآمدها بین شهرداری و راهنمایی و رانندگی توزیع شود اما طی سال گذشته و امسال علی رغم این که جرایم توسط مردم پرداخت شده و به خزانه رفته است اما ریالی از این اعتبارات به شهرداری تهران بوده پرداخت نشده که جای گله دارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.