بهره برداری از پروژه مخزن دفنی حلال نفت ۴۱۰

۱۲م اسفند ،

در شرکت سایپاآذین انجام شد

بهره برداری از پروژه مخزن دفنی حلال نفت ۴۱۰

یکی از مهمترین پروژه های صورت گرفته در سال تولید ملی توسط شرکت سایپاآذین، احداث و بهره برداری از مخزن جایگاه دفنی حلال ۴۱۰ بوده که کاهش ضریب ایمنی و هزینه های خرید حلال، دو عامل مهم در احداث این جایگاه بود.

به گزارش پایگا اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از سایپانیوز، در سال های قبل خرید مواد حلال از طریق بورس و با تانکرهای ۶۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ لیتری صورت می گرفت و از طریق بشکه های ۱۰۰۰ لیتری به سالن های فوم شرکت تغذیه می شد. از همین رو از آنجایی که حلال نفت ۴۱۰ فرار بوده و به راحتی شعله ور می گردد، جهت فراهم شدن بستری مناسب و کاهش خطرات احتمالی، با شرکت های معتبر وارد مذاکره شده و در نهایت پس از انتخاب پیمانکار پروژه، مخزن دفنی حلال نفت ۴۱۰ مورد بهره برداری قرار گرفت. 
یکی از الزامات مهم و حساس دراین پروژه، رعایت کلیه معیارهای پذیرش و استانداردهای ایمنی شرکت نفت بود که با دفن مخزن ۵۰۰۰۰ لیتری در چاله، اجرای عملیات پایگاه اینترنتی پلن، اجرای سیستم لوله کشی فشار قوی و رعایت ملزومات الکترونیکی مخزن، گواهینامه ایمنی مخزن توسط شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی استان تهران برای شرکت سایپاآذین صادر گردید.
لازم به ذکر است که در این عملیات، تیمی متشکل از واحـدهای آتش نشانـی، فـوم، نت، حـراست، مهندسـی صنایـع و مهندسـی تحقیق و توسعه همکاری بی وقفه ای داشتند.

شنبه ۱۲ اسفند   ۱۴:۲۳

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.