بهره برداری از ۱۹ طرح آبرسانی و فاضلاب در هفته دولت

‘سید مهدی ثمره هاشمی’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: تصفیه خانه فاضلاب همدان که طی روزهای اخیر افتتاح شد از جمله این طرح ها بود.

به گفته وی، شش طرح فاضلاب در شهرهای لاهیجان، دهدشت، مسکن مهر ماهدشت البرز و تصفیه خانه فاضلاب یزد و فاضلاب سمنان و مهدی شهر دیگر پروژه هایی هستند که در هفته دولت آماده بهره برداری می باشند.

مشاور وزیر نیرو همچنین از بهره بردرای ۱۲ طرح آبرسانی در هفته دولت خبر داد و افزود: از جمله طرحهای آبرسانی می توان به احداث خطوط اصلی انتقال و مخزن شماره یک مسکن مهر قم، چهار طرح آبرسانی و شیرین سازی زاهدان در استان سیستان و بلوچستان(سیستم آبرسانی و شیرین سازی زاهدان، آبرسانی دلقان، قصر قند و فنوج) اشاره کرد.

ثمره هاشمی، دو طرح آبرسانی در استان کرمان شامل فاریاب و تعاونی های مسکن مهر شهر کرمان، ۲ طرح انتقال در استان کرمانشاه شامل خط انتقال از سد گاوشان به کرمانشاه و خط انتقال آبرسانی به سنقر را بخش دیگری از طرحهای آبرسانی عنوان کرد که آماده افتتاح هستند و در هفته دولت به بهره برداری می رسند.

به گفته وی، طرح ایجاد و تکمیل تاسیسات آب شهر رشت در استان گیلان، طرح آبرسانی به حسن آباد در تهران و تصفیه خانه آب شرب کاشان در استان اصفهان هم آماده بهره برداری در این هفته است.

** طرح های مهر ماندگار

ثمره هاشمی در بخش دیگری از اظهارات خود به اهتمام دولت برای تکمیل پروژه های نیمه تمامی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اشاره کرد و گفت: دولت مصمم است این پروژه ها را تا پایان دوره کاری خود به اتمام برساند تا هم باری بر دوش دولت بعدی نیافتد و هم مردم از امکانات ایجاد شده استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: دولت منابع مالی این پروژه ها را هم در نظر گرفته است و بحث هایی هم که در این زمینه بین دولت و مجلس وجود دارد بر طرف خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از مجموع طرح های مهر ماندگار بیش از ۲۰۰ طرح مربوط به پروژه های وزارت نیرو است که از این تعداد ۴۲ طرح آبرسانی و ۲۷ طرح فاضلاب است.

وی افزود: از جمله این طرح ها تصفیه خانه فاضلاب شهر رشت و تصفیه خانه فاضلاب همدان است که یک ماه زودتر از موعد مقرر افتتاح شدند.

به گفته مشاور وزیر نیرو، هزینه احداث تصفیه خانه شهر رشت ۱۲۰ میلیارد تومان است و این تصفیه خانه یک میلیون نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

به گفته وی، همچنین ۸۰ میلیارد تومان برای احداث تصفیه خانه همدان هزینه شده است که ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

ثمره هاشمی در خصوص اعتبار اختصاص یافته به این طرح ها گفت: برای تکمیل ۴۲ طرح آبرسانی یک هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان و برای طرح های فاضلاب ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که بخشی از آن هزینه شده و بخشی دیگر هم باید تامین شود.

وی تصفیه خانه شهر یزد و چند طرح دیگر را از پروژه هایی ذکر کرد که آماده افتتاح بوده و در شهریور ماه جاری به بهره برداری خواهند رسید.

اقتصام**۲۰۲۴**۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۳۸۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.