بهره برداری از ۴۶۲۳ طرح روستایی با حضور رئیس جمهور

ایران > دولت
چهار هزار و ۶۲۳ طرح عمرانی تولیدی روستایی با حضور رئیس جمهور به طور همزمان در روستای چارک شهرستان دشتی در استان بوشهر به بهره برداری رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد با حضور در این روستا و برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس با ۷ استان دیگر این طرح ها را افتتاح کرد.

استاندار بوشهر گفت: این طرح ها در بخش های بهداشتی درمانی ، آموزشی ، ارتباطی، ورزشی ، راهسازی ، برق رسانی ، مقاوم سازی منازل روستایی و گازرسانی در ۴ هزار و ۶۲۳ روستای کشور اجرا شد که به نمایندگی از دیگر روستاها و از طریق ویدئو کنفرانس در روستاهای چارک استان بوشهر ، روستای بست قلات هرمزگان ، نوره کردستان ، چم پلک لرستان ، غنی آباد خراسان جنوبی ، رمسان خوزستان ، چاه شور سیستان و بلوچستان و نیارق اردبیل به بهره برداری رسیدند.

آقای حسنوند افزود: دو هزار و ۸۱ خانوار در این روستا از مزایای این طرح ها بهره مند شده‌اند.

وی گفت: در استان بوشهر این طرح ها در ۳۸۶ روستا با مجموع اعتبار ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اجرا شده است که به نمایندگی این روستاها اجرای ۸ کیلومتر راه روستایی ، ۹ کیلومتر گازرسانی و نصب ۴۰۰ علمک گاز ، ساخت و مقاوم سازی ۶۵ واحد مسکونی ، روشنایی کامل معابر ، دفتر خدمات ارتباطی ، دو بوستان محله ای و نمازخانه مدرسه شهید فقیهی از طرح هایی است که در روستای چارک شهرستان دشتی به بهره برداری رسید.

روستای چارک با ۲۲۹ خانوار و ۷۷۳ نفر جمعیت در ۱۷ کیلومتری غرب خورموج مرکز شهرستان دشتی و ۹۶ کیلومتری بوشهر تنها دهکده قرآنی کشور است.

این روستا دارای ۲۵ قاری سرشناس ملی و بین المللی ، ۱۰ حافظ قرآن ، گروه تواشیح با شهرت بین المللی و کلاس ۴۰ نفره آموزش قرآن به شیوه های تازه برای کودکان و نونهالان است.

استقبال مردم چارک از رییس جمهور

رئیس جمهور در میان استقبال پرشور مردم روستای چارک و به منظور بهره‌برداری از ۴۶۳۲ طرح عمرانی و تولیدی روستایی وارد این دهکده (نخستین دهکده قرآنی کشور) از توابع شهرستان دشتی در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر شد.

مردم چارک و روستاهای همجوار در بدو ورود رئیس جمهور با شاخه های گل و شعارهای ” احمدی خوش آمدی” به استقبال رئیس جمهور آمدند.

رئیس جمهور در مسیر رسیدن به محل افتتاح طرح های روستایی است و در این مسیر مردم ضمن سر دادن شعارهایی در حمایت رئیس جمهور و نظام اسلامی با دادن نامه هایی مسائل و مشکلات خود را با وی در میان می گذارند.

قرار است رئیس‌جمهور با حضور در مسجد این روستای قرآنی به صورت ویدئوکنفرانس ۴۶۳۲ طرح روستایی در سراسر کشور را که با هزینه ۱۰هزار میلیارد ریال اجرا شده است افتتاح کند.

رئیس جمهور در بدو ورود، یک باب مدرسه و یک زمین بازی با چمن مصنوعی در این روستا افتتاح و با خانواده‌‌های پنج شهید دیدار کرد.

رئیس جمهور در سخنانی گفت: خوشحالم که طرح های عمران روستایی کشور را از این روستا افتتاح می‌کنم.

احمدی نژاد در جمع مردم روستای چارک که به استقبال او آمده بودند در مجتمع آموزشی شهید فقیه حسینیان افزود: مردم بوشهر مردمی دلاور و قهرمان می باشند و من امروز از این روستا طرح های عمرانی بسیاری از روستاهای کشور را افتتاح می کنم و از حضور در جمع صمیمی مردم این روستا خرسندم.

رئیس جمهور برای بهره برداری از ۴ هزار و ۶۲۳ طرح عمرانی تولیدی روستایی به طور همزمان در روستای چارک شهرستان دشتی وارد این روستا شد.

دیدار رئیس جمهور با خانواده شهدای روستای چارک

رئیس جمهور با خانواده ۵ شهید روستای چارک دیدار کرد.

آقای احمدی نژاد در جمع خانواده شهیدان عباس فقیه حسین قائدی، محمد سالمی، سید اسدالله ابطحی و محمد صادق فقیه حسینی گفت: خانواده شهدا چشم و چراغ نظام اسلامی است.

وی افزود: ما تا آخر به پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.