بهروان: در واقع ۴ سهمیه آسیایی گرفتیم

۰۲م آذر ،

  غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد افزایش سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا به ۳+۱ اظهار داشت: ایران در غرب آسیا ۸۳۱ امتیاز گرفت و بعد از عربستان و قطر در رده سوم ایستاد. امارات چهارم شد و ازبکستان پنجم. ما در کل آسیا در دو منطقه شرق و غرب آسیا پنجم شدیم.

وی افزود: این  نتیجه خوب حاصل زحمات ۹ ماهه مجموعه فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، کمیته صدور مجوز و اتحادیه‌ باشگاه‌ها و از همه مهم‌تر خود باشگاه‌هاست. وزارت ورزش و جوانان هم به ما کمک کرد و مجموعه همه تلاش‌ها سبب شد که ایران تعداد سهمیه‌هایش در لیگ قهرمانان آسیا افزایش پیدا کند و امتیاز خوبی بگیریم. در واقع ما ۴ سهمیه در آسیا داریم که سه تیم مستقیم به آسیا می‌روند و یک تیم در پلی‌آف این مسابقات شرکت می‌کند.

وی در مورد اینکه چه تیم‌های از ایران در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد، گفت: استقلال، سپاهان و تراکتورسازی به طور مستقیم در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند و صبا نیز در پلی‌آف مسابقات شرکت می‌کند.

بهروان در مورد اینکه فدراسیون فوتبال ایران چگونه با وجود شکست‌های تیم ملی و انتقادهایی که از این فدارسیون در داخل می‌شود در شش بخش نامزد بهترین‌های فوتبال آسیاست گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا فقط به برد و باخت تیم‌ ملی نگاه نمی‌کنند آنها بحث توسعه فوتبال پایه، ارتقای استانداردسازی و ساختارسازی باشگاه‌ها، صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاهها، افزایش سطح فنی لیگ را مدنظر قرار می‌دهند البته در انتخاب‌های AFC نتایج تیم ملی و رده‌بندی این تیم در فیفا نیز تأثیرگذار است. اکنون فدراسیون فوتبال با تلاش‌هایی که در همه بخش‌ها انجام داده در کنار سه فدراسیون دیگر در آسیا نامزد انتخاب بهترین فدراسیون است.

وی در مورد اینکه برخی می‌گویند فدراسیون فوتبال با لابی‌ توانسته در چند بخش در AFC نامزد بهترین‌ها شود، گفت: برخی دوست دارند همه مسایل را تیره و تار ببینند، مگر می‌شود با لابی چنین کاری کرد بهتر است آنهایی که چنین حرف‌هایی می‌زنند شأن کشورمان و AFC را پایین نیاورند کشورهایی دیگر می باشند که لابی‌شان بسیار قوی‌تر از ایران است و در فیفا و AFC دارای کرسی‌های قدرتمندی می باشند اما فدراسیون ایران به خاطر تلاش‌های که همه در رده‌ها داشت به این عنوان دست پیدا کند.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.