بهمنی: نرخ تورم امسال به ۳۰٫۶ درصد می رسد

۰۷م اسفند ،

بهمنی: نرخ تورم امسال به ۳۰٫۶ درصد می رسد | چاپ |
دوشنبه ۰۷ اسفند ساعت ۱۲:۲۵

بینا- رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد : نرخ تورم در یک سال منتهی به پایان دی به ۲۸،۷ درصد رسید که برآورد می گردد در پایان بهمن به ۲۹،۸ درصد افزایش یابد.
به گزارش بینا، محمود بهمنی در همایش سیاست های پولی و چالش های بانکداری و تولید افزود: نرخ تورم در سالجاری ( تا پایان اسفند) پیش بینی می گردد به ۳۰،۶ تا ۳۱،۵ درصد برسد در حالی که پیش از این ۳۲ درصد پیش بینی می شد و با اعمال سیاست های تازه کاهش می یابد.
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران حجم نقدینگی را ۴۳۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: حجم نقدینگی در مقایسه با پایان اسفند پارسال ۲۴،۴ درصد افزایش نشان می دهد.
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: نرخ ارز مرجع باید حذف شود و به سمت تک نرخی شدن ارز متناسب با نرخ مبادله ای حرکت کنیم.
محمود بهمنی در همایش سیاست های پولی و چالش های بانکداری و تولید از بعضی شرکت های دولتی که ارز مرجع می گیرند اما ارز حاصل از تولیدات و صادرات خود را در بازار آزاد می فروشند ، انتقاد کرد.
وی تصریح کرد: برای حذف رانت و فساد ارزی باید به سمت تک نرخی شدن بازار با نرخ مرکز مبادلات ارزی حرکت کنیم تا عده ای از این رانت استفاده نکنند.
بهمنی گفت : بعضی شرکت های پتروشیمی که از ارز مرجع استفاده می کنند ، ارز حاصل از تولیدات را به مرکز مبادلات ارزی هم نمی اورند.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.