بهمنی:سپرده های مردم نزد ما محفوظ است/جای هیچگونه نگرانی نیست

رئیس کل بانک مرکزی گفت: سپرده‌های مردم در مؤسسات اعتباری و تعاونی های اعتبار آزاد که بانک مرکزی در حال رسیدگی به شرایط و مسائل آنهاست، در هر شرایطی محفوظ بوده و مشکلی برای آن بوجود نمی آید.

 

محمود بهمنی گفت: بانک مرکزی از مدت ها قبل به دنبال ساماندهی بازار غیر متشکل پولی و مؤسسات اعتباری و تعاونی های اعتبار آزاد است و در این راستا نیز اقدامات فراونی انجام داده است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: از ابتدای فرایند ساماندهی این مؤسسات بارها و بارها به مردم عزیز کشورمان گفته شده که در انتخاب محلی که سرمایه ها و سپرده های خود را به آنجا می سپارند کمال دقت را داشته باشند و پس از اطمینان از مورد تأیید بودن مؤسسه اعتباری توسط بانک مرکزی نسبت به سپرده گذاری اقدام کنند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: فهرست مؤسسات اعتباری مورد تأیید بانک مرکزی، صرافی های مجاز و صندوق های قرض الحسنه ای که بانک مرکزی فعالیت آنها را زیر نظر دارد، از سوی بانک مرکزی اعلام شده و در دسترس همگان قرار دارد بنابراین باز هم از مردم عزیز می خواهم پس از اطمینان از این که مؤسسه یا صندوق مورد نظر آنها تحت نظارت بانک مرکزی است، پول های خود را در آن سپرده گذاری کنند.

بهمنی در پاسخ به این پرسش که تکلیف سپرده گذارانی که در مؤسساتی پول سپرده دارند که شرایط آنها تحت بررسی برای ادغام، تعیین تکلیف ادامه یا توقف فعالیت است، چیست، گفت: سپرده های مردم در این قبیل مؤسسات و تعاونی ها که در حال طی کردن مراحل مختلف هستند و بانک مرکزی در حال بررسی شرایط آنها برای تصمیم گیری در مورد آینده آنهاست، محفوظ است و مشکلی برای آنها بوجود نمی آید.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.