بهمنی:مسائل سیاسی بر نرخ ارز تاثیر دارد

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه قطعا مسائل سیاسی بر ارز تاثیر دارد، تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم نرخ رسمی ارز را بالا ببریم و بگوییم با نرخ آزاد یکی شده، بلکه سعی ما این است که نرخ دلار بازار را به سمت خود بکشیم.
محمود بهمنی در مورد نرخ ارز گفت: ما نمی‌خواهیم نرخ رسمی دلار را بالا ببریم و بگوییم این نرخ با نرخ آزاد دلار یکی شده، این کاری ندارد اما تمام سعی ما این است که بازار را به سمت خود بکشیم و این را هم در دستور کار خود داریم.
وی با طرح این سوال که آیا وقتی امروز که نرخ ارز ۱۲۲۶ تومان است، با یک مقاله نرخ آزاد دلار ۱۵۰ تومان افزایش می‌یابد این تقصیر بانک مرکزی است؟ افزود: ما برای واردات کالا هر میزان که ارز نیاز باشد تخصیص می‌دهیم. ما امروز مشکل ارز نداریم. چرا که درآمدهای ارزی ما از مصارف ارزی ما بیشتر است.
بهمنی در این مورد اظهار کرد: کل واردات ما ۷۱ میلیارد دلار و کل درآمدهای نفتی ما ۱۰۰ میلیارد دلار در سال است و اگر درآمدهای ناشی از صادرات غیرنفتی و غیردولتی را حساب کنیم هم این رقم درآمدها به ۱۴۰ میلیارد دلار می‌رسد.
وی متذکر شد: بنابراین ما در اعطای تسهیلات ارزی برای واردات کالا مشکل نداریم اما بحث نقل‌وانتقال است که به هر ترتیب ان‌شاءالله حل می‌کنیم.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.