بهمنی خبرداد: ممنوعیت خرید و فروش ارز در شبکه غیررسمی

۰۸م اسفند ،

بهمنی خبرداد: ممنوعیت خرید و فروش ارز در شبکه غیررسمی | چاپ |
سه شنبه ۰۸ اسفند ساعت ۱۴:۳۴

بینا- رئیس کل بانک مرکزی ز طرحی برای ممنوعیت خرید و فروش ارز در شبکه غیررسمی خبر داد و گفت: کوتاه کردن دست دلالان ارز اصلاح قیمت‌ها را در پی داردو همچنین برای بهتر شدن شرایط زندگی مردم و کاهش فشار‌های موجود هر چه سریع‌تر طرح منع خرید فروش ارز در خارج از شبکه را تصویب خواهیم کرد.
به گزارش بینا، محمود بهمنی ، با تأکید بر اینکه به زودی با تدابیر اندیشیده شده جلوی دلالی ارز گرفته خواهد شد، به خانه ملت گفت: خرید و فروش ارز خارج از شبکه به زودی ممنوع شده و به این ترتیب دست دلالان برای ایجاد نوسان در قیمت‌ها کوتاه خواهد شد.
وی با بیان اینکه دیگر فردی با انگیزه کسب سود بیشتر نمی‌تواند دارایی‌های خود را به ارز تبدیل کند افزود: منع خرید و فروش ارز امکان معامله ارز در خارج از شبکه را ممنوع خواهد کرد یعنی کسی دیگر حق تهیه ارز را نداشته و کسانی که ارز نگه‌داری می‌کنند باید در زمانی مقرر به شبکه اظهار کنند.
رئیس کل بانک مرکزی‌از منع خرید و فروش ارز در خارج از شبکه خبر داد و گفت: کوتاه کردن دست دلالان ارز اصلاح قیمت‌ها را در پی دارد.
بهمنی با بیان این مطلب که منع خرید فروش ارز با انگیزه اصلاح معیشت مردم صورت گرفته تصریح کرد: برای بهتر شدن شرایط زندگی مردم و کاهش فشار‌های موجود هر چه سریع‌تر طرح منع خرید فروش ارز در خارج از شبکه را تصویب خواهیم کرد.
رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه باید اشخاصی که نیاز به ارز دارند اقدام به خرید آن کنند گفت: در صورتی که نیاز کاذب با هدف سود‌بری بیشتر مبنای خرید باشد تورم را در جامعه دامن خواهد زد.
وی ادامه داد: اشخاصی که برای واردات یا مسافرت به کشور‌های خارجی نیاز به ارز دارند می‌توانند به خرید آن اقدام کنند و در غیر این صورت نمی‌توانند با خرید ارز سببات عدم تعادل را در بازار فراهم کنند.
بهمنی با تأکید بر اینکه اجرای طرح منع فروش ارز خارج ازشبکه می‌تواند اصلاح قیمت‌ها را در پی داشته باشد افزود: سرمایه‌گذاری‌هایی که از سود ارز نتیجه خرید بدون توجه به نیاز واقعی انجام شود برای اقتصاد کشور مضر بوده که باید هرچه زودتر جلوی آن گرفته شود.
رئیس کل بانک مرکزی‌یادآور شد: اجرای طرح منع خرید و فروش ارز بهتر شدن قیمت‌ها و کاهش فشار‌های اقتصادی ناشی از نابه‌سامانی وضع ارز را سبب می‌شود.

 


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.