بهمنی: نرخ ارز را نمی توانیم تثبیت کنیم/ آخرین خبر در رابطه با ارز دانشجویی

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه امکان تثبیت نرخ ارز وجود ندارد، در مورد ارز دانشجویان گفت: دانشجویانی که از سوی وزارت علوم معرفی شوند به فوریت ارز مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.
 محمود بهمنی با بیان اینکه در حال حاضر ارز به قیمت ۱۲۲۶ تومان در اختیار واردکنندگان قرار می‌گیرد، افزود: وارد کنندگان چنانچه ثبت سفارش از وزارت بازرگانی گرفته و به بانک‌ها مراجعه کنند هر میزان ارز که نیاز داشته باشند در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی درباره اقدامات بانک مرکزی برای تثبیت نرخ ارز گفت: امکان تثبیت نرخ ارز وجود ندارد، اما آنچه مسلم است این است که مدیریتی شناور بر نرخ ارز حاکم بوده و بر این اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

بهمنی درباره نوسان نرخ ارز گفت: بعد از نوسان‌های زیادی که در نرخ ارز شاهد بودیم با اقدامات صورت گرفته قیمت آن کاهش یافته و روند نزولی را طی می‌کند.

وی درباره تامین ارز مورد نیاز دانشجویان تصریح کرد: در این زمینه مذاکرات لازم با وزرات علوم و تحقیقات انجام شده و دانشجویان برای تامین ارز خود مشکلی نخواهند داشت.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: طی مذاکراتی که با وزارت علوم و تحقیقات داشته‌ایم دانشجویانی که از سوی وزارت علوم معرفی شوند به فوریت ارز مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.