بهمن رضایی : نسبت به بازیهای پارالمپیک گذشته ، شرایط بهتری داریم

به گزارش ایرنا ، بهمن رضایی سرمربی بهمراه عبدالرضا جوکار پرافتخار ترین ملی پوش دوومیدانی و پرچمدار ایران در بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و جلیل باقری دیگر ورزشکار پرسابقه کشورمان روز دوشنبه در گفت وگویی با خبرنگاران اعزامی به این بازیها ، شرایط تیم ملی ایران را تشریح کردند.

رضایی در این نشست خبری گفت : از خردادماه سال ۹۰ بطور جدی استارت زدیم و با مساعدت مسوولان تلاشگر کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین ، این تمرینات را طبق برنامه انجام دادیم .

وی افزود : در این مدت هفت مربی متخصص داخلی از جمله سجاد مرادی با ملی پوشان کار می کنند ، ضمن اینکه ‘والری یاهودزیک ‘ مربی بلاروس نیز از سال گذشته به شکل منظم و مستمر فعالیت سه پرتابگر به نامهای جواد حردانی – مهرداد کرم زاده و فرزاد سپهوند را بادقت تمام زیر نظر دارد .

رضایی در ادامه گفت : تاکنون سابقه نداشته که تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولین به این صورت ، در راه اماده سازی قدم بردارد که این مهم در پرتو تلاشهای مسوولان رقم خورده که جا دارد از تعامل خوب آنان قدردانی شود.

وی افزود : از ۲۵ مردادماه ، اخرین اردوی اماده سازی آغاز می شود و تا زمان اعزام به لندن ادامه خواهد داشت . ضمن اینکه ۱۶ ورزشکار شامل ۱۴ ملی پوش مرد و دو ملی پوش خانم را به لندن اعزام می کنیم ، البته این ۱۶ ورزشکار در ۱۸ ماده در بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۲ حضور می یابند.

رضایی در خصوص سفر اخیر این تیم به مسابقات بین المللی برلین گفت : سفر پرباری بود و علاوه بر کسب مدالهای مختلف ، انچه که بیشتر از همه چیز برای ما اهمیت داشت ، کسب اطلاعات از دیگر ورزشکاران بود که در این خصوص آشنایی خوبی را از حریفان بدست آوردیم .

وی گفت : در بازیهای پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن ، شش مدال شامل دو طلا – سه نقره و یک برنز بدست آوردیم اما اطمینان می دهم که در لندن ، عملکرد تیم ما بهتر خواهد بودو حداقل کسب هشت مدال را پیش بینی کرده ایم .

رضایی با تاکید بر تلفیق بزرگسالان و جوانان و هماهنگی انان در تیم ملی دوومیدانی کشورمان گفت :

کامران شکری و محمد خالوندی دو ملی پوش جوان ما هم اکنون در مسابقات جوانان جهان در جمهوری چک حضور دارند که پس از اتمام این مسابقات ، به اعضای تیم اعزامی به لندن ملحق می شوند .

وی گفت : درصورتیکه ویلچرهای مخصوص دوومیدانی ابتیاع شود ، ما می توانیم در اینده در بخش دوهای با ویلچر نیز مدال بگیریم و افتخارات بیشتری را کسب کنیم .

عبدالرضا جوکار که تاکنون در چهار دوره بازیهای پارالمپیک حضور یافته در این نشست خبری گفت : ۳۴ مدال درعرصه جهان و پارالمپیک کسب کرده ام و اکنون در نظر دارم با کسب مدال طلا در لندن ، پاسخگوی محبت مسوولان باشم .

وی گفت : پرچمداری کاروان ورزشی ،‌افتخار بزرگ به شمار می اید و تمام هم و غم من این است که در کنار این مهم ، مدال طلای پرتاب نیزه را کسب کنم .

این ورزشکار که ۱۸ سال در تیم ملی عضویت دارد ، درباره وضعیت تیم گفت : خوشبختانه شرایط بسیار خوبی داریم و من معتقدم که تیم ملی دوومیدانی پتانسیل آن را دارد که نسبت به بازیهای گذشته در پکن ، مدالهای بیشتری را بدست اورد .

جلیل باقری دیگر پرتابگر نیزه کشورمان ، وضعیت تیم را مطلوب دانست و گفت : ملی پوشان همگی از روحیه و انگیزه خوبی برخوردار هستند و برای کسب افتخار در لندن ، لحظه شماری می کنند.

وی افزود : رقبای اصلی خود را می شناسم و برای کسب مدال ، ارام و قرار ندارم و در تمرینات با انگیزه بالا شرکت می کنم .

۱۵۹۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۱۴۱۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.