بهمن ‌دری: ساختار اداره کتاب تغییر می‌کند

جام جم آنلاین: معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد از تغییر ساختار اداره کتاب خبر داد و گفت: اگر این تغییر ساختار ایجاب کند که مدیر باید تغییر یابد، قطعا مدیر اداره کتاب عوض می‌شود.

بهمن دری در گفت‌وگو با  فارس درباره روند کند صدور مجوز کتاب گفت: انصافا مراجعه به اداره کتاب کاهش یافته است، اما این کافی نیست. متناسب با این تعداد و حجم حتما ساختار اداره کتاب باید تغییر کیفی کند. اگر این تغییر ساختار ایجاب کند که مدیر باید تغییر یابد، قطعا مدیر اداره کتاب عوض می‌شود.

او درباره وضعیت کاغذ نیز گفت: نیاز جامعه در وضعیت فعلی و نیاز سالانه کاغذ به‌گونه‌ای است که اگر درصدی را در نظر بگیریم در وضعیت فعلی کارخانه‌هایمان ۳۰ درصد بیشتر را جوابگو نیستند و ۷۰ درصد بقیه را باید از خارج وارد کنیم.

دری تاکید کرد: گروه‌ها و انجمن‌هایی وجود دارند که معتقدند باید کاغذ از خارج وارد شود. که من قائل به این موضوع نیستم؛ اگر چه ارز مرجعی که دولت تصویب کرده است هم باید برای کاغذ، اجرا شود.

 معاون فرهنگی وزیر ارشاد ادامه داد: بخشی از گرانی کاغذ جنبه روانی دارد. زمانی پس از سخنرانی بنده قیمت کاغذ ۲۰ درصد کاهش یافت. پس معلوم است این قیمت‌ها کاذب است؛ چرا که نباید قیمت‌ها با سخنان یک مسئول بالا و پایین شود.

بهمن دری همچنین درباره روز خبرنگار در هفدهم مرداد گفت: اقدامی درباره شارژ یا صدور بن‌کارت ویژه خبرنگاران حوزه کتاب انجام خواهیم داد.

او با ستایش از کتاب‌های مفاتیح الحیات آیت‌الله جوادی‌آملی و قیدار رضا امیرخانی، درباره عدم صدور مجوز کتاب محمود دولت‌آبادی گفت: اگر ناشر آن کتاب تغییر کند، کتاب مجوز می‌گیرد چرا که دولت‌آبادی اصلاحات را انجام داده است.

«زوال کلنل» آخرین رمان محمود دولت‌آبادی است که برای اخذ مجوز از سوی نشر «چشمه» به اداره کتاب وزارت ارشاد ارائه شده بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.