بهیاران فرصتی برای نظام سلامت

شنبه ۱۳م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

وجود بهیاران فرصتی، برای نظام سلامت به عنوان عضوی از این نظام است.

غضنفر میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: وجود بهیاران فرصتی برای نظام سلامت است و از سالهای پیش به عنوان کادر پرستاری شماره نظام نظام پرستاری دریافت می‌کنند و عضو رسمی نظام سلامت می باشند.

وی گفت: اشخاصی در جاهایی برای سوء استفاده دوره های کوتاه مدت بگذرانند را نمی‌توان دوره های بهیاری در نظر گرفت این دوره ها بیشتر دوره بیمار بری یا کمک بهیاری می باشند که سازمان نظام پرستاری نیز مشابه آن ها را برگزار می نماید.

میرزابیگی تصریح نمود: برای کاهش مسئله کمبود پرستار در بیمارستانها و مراکز درمانی راهکار دیگری مدنظر است که دانشگاههای علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی در حال جمع بندی است و همزمان با آن سازمان نظام پرستاری بورد، پرستاری و دفتر پرستاری وزارت بهداشت  در حال بررسی این طرح می باشند.

وی گفت: در این طرح دانشجویان ترم بالای پرستاری از ترم ۵ تا ۶ در مراکز درمانی و بالین بکارگیری می‌شوند تا مانند انترنهای پزشکی هم سیستم و مجموعه مراکز بهداشتی و درمانی از حضور آنها بهره مند شوند.

آمادگی پرستاران با اجرای طرح بکارگیری دانشجویان پرستاری

میرزابیگی تصریح نمود: با اجرای این طرح پرستاران، سریعتر وارد کار بالینی و مسئولیت پذیری در قبال بیمار می‌شوند.

وی با بیان بررسی وکارشناس این طرح به صورت جدی گفت: احتمالا تا ۳ ماه آینده در این مورد تصمیم گیری می گردد بنابراین به دانشگاه های علوم پزشکی پیشنهاد می گردد، به دنبال راهکارهای غیر از این مسیر برای جبران کمبود پرستار نباشند و ورودی به دوره ای پرستاری باید از مسیر کنکور باشد و مقطع آن هم کارشناسی است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.