به‌ازای هر سه لیسانسه یک تکنسین داریم

رییس سازمان آموزش فنی و حرفهِ‌ای کشور گفت: به ازای هر سه فرد دارای لیسانس در کشور یک تکنسین داریم ولی در حالت استاندارد، حداقل برای هر پنج تکنسین یک کارشناس باید داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، کورش پرند در جلسه شورای عالی اداری استان البرز در محل استانداری اظهار کرد: در برنامه پنجم توسعه، نظام جامع مهارتهای فنی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است و براین اساس از دو سال گذشته، نظام جامع مهارت و فناوری طراحی شده است و در اول آبان ماه ۹۰ مصوب هیئت وزیران رسید.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی در ۲۵ رشته محقق شده، مبتنی نبودن رشته‌های تحصیلی با نیاز بازار کار را نقطه ضعف موجود برشمرد و تصریح کرد: تمام این موارد در نظام مهارت و فناوری دیده شده است و در مورد افراد با مدرک تحصیلی پایین‌تر از دیپلم نیز در حال اجرای طرح های عملیاتی با آموزش و پرورش هستیم.

پرند در بخش دیگری با اشاره به اهمیت مسابقات ملی مهارت گفت: هر دو سال یک بار این مسابقات برگزار می‌شود و در مسابقات ۲۰۱۱ کشور انگلستان، ایران مقام ششم را کسب کرد و با وجود مشکلات و تحریم تیم‌ها که سابقه داشته، امسال آمادگی کامل برای حضور در۲۰۲۴ در کشور آلمان را پیدا می کنیم.

وی در پایان گفت: مسابقات ملی مهارت از ۱۶ تا ۱۸ مهرماه جاری در مرکز تربیت مربی مستقر در کرج در ۲۸ رشته و با حضور ۶۷۰ شرکت کننده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.