به‌جای طرح سازش با دشمنان برای رفاه مردم طرح‌های جهادی اقتصاد را اجرایی کنید

۲۸اردیبهشت،

رییس سازمان بسیج مستضعفین خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری گفت: برای خلق “حماسه سیاسی” لازم است به جای طرح تعامل و سازش با دشمنان برای رفاه مردم، طرح‌های جهادی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنید.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سرتیپ محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در نشست جهاد اقتصادی که با حضور مسئولین و فعالان بسیج کشاورزی، بسیج مهندسین و فرماندهان نواحی و پایگاه های روستایی آذربایجان شرقی در سالن همایش سپاه عاشورا برگزار شد، گفت: امسال مقام معظم ولایت ماموریت “حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی” را تعیین فرموده‌اند و از آنجا که واژه حماسه با بسیج همراه است، پس بسیج پیشتاز حماسه‌سازی خواهد بود.

سردار نقدی فعالیت‌های بسیج در سال حماسه اقتصادی را متفاوت از برنامه‌های ویژه جهاد اقتصادی عنوان نموده و افزود: برخی برنامه‌ها برای خلق حماسه اقتصادی مربوط به دولت است که به دولت فعلی ارائه شده است و به جهت اجرا با یک حرکت جهادی به دولت بعدی نیز ارائه می‌شود.

وی سیمانی‌کردن نهرهای آب کشاورزی را سبب تحول در کشاورزی کشور دانسته و اظهار داشت: یکی از کارهای مهم برای خلق “حماسه اقتصادی”، کم کردن فاصله کشاورزان با کشاورز نمونه است که آموزش روش‌های عملیاتی کشاورز نمونه به سایر کشاورزان سبب تحول چشمگیر در تولیدات کشاورزی می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبری که فرمودند “اگر مردم مانند دوران دفاع مقدس وارد اقتصاد شوند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد”، ادامه داد: وظیفه بسیج ترویج آموزه‌های کشاورزان نمونه بین سایر کشاورزان است که در این زمینه با جهاد کشاورزی نیز توافقاتی صورت گرفته چرا که جهاد کشاورزی به دلیل محدودیت‌ها و بروکراسی اداری نمی‌تواند این کار را در زمان کم انجام دهد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی برای امور ترویجی و تولید محور در روستاهای محروم را یادآور شده و تصریح کرد: کافی است هر شهرستان یا ناحیه بسیج فقط دو محصول اصلی کشاورزی در منطقه خود را انتخاب و پیرامون امور ترویجی آموزه‌های کشاورز نمونه فعال شوند.

وی خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری بیان کرد: برای خلق “حماسه سیاسی” لازم است به جای طرح تعامل و سازش با دشمنان برای رفاه مردم، طرح‌های جهادی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنید.

وی فعال کردن ظرفیت های نهفته را سبب شکوفایی اقتصاد دانسته و خاطر نشان کرد: تحریم‌ها فرصتی است برای بروز ظرفیت‌های نهفته چرا که سازش با دشمن، وضع کشورمان را همچون مصر خراب خواهد کرد.

جانشین فرماده کل سپاه در امر بسیج با تاکید بر عدم مصرف کالاهای غیر ضروری و وارداتی گفت: امسال پیش‌بینی اردوهای جهادی یک روزه برای جوانان، اردوهای سه روزه برای کارشناسان، اردوهای یک هفته‌ای و دو هفته‌ای برای انجام کارها در بسیج شده است. تا قدمی بلند برای خلق “حماسه اقتصادی” در کشور برداشته شود.

وی ضمن پاسخ به سوال حاضرین در جلسه افزود: یکی از راه‌های بالابردن تولیدات کشاورزی، جمع‌آوری و توزیع محصولات تولیدی است، به طوری که توسط شرکت‌های تعاونی، بازاریابی نیز صورت می پذیرد.

سردار نقدی دربارهٔ وام‌های مشاغل زودبازده دولت اظهار داشت: اگر وام‌های مشاغل زودبازده که دولت در سال‌های اخیر پرداخت کرده، واقعا در تولید و ایجاد کار خرج می‌شد، شاهد تحول چشم‌گیری بودیم که اینطور نشد.

وی با بیان این مطلب که هرچه فعالیت‌های تولیدی، مردمی‌تر شود هزینه‌ها نیز کاسته خواهد شد، تصریح کرد: در صورت تقویت و ساماندهی مشاغل خانگی، صنایع دستی و اختصاص سود اصلی به کارگر و تولیدکننده این مشاغل فراگیر خواهد شد و بسیج سازندگی می‌تواند در این زمینه به ویژه در حوزه آموزش و ترویج فعال شده و وارد میدان شود.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.