به احتمال ۷۰ درصد دوشنبه عید فطر است

جام جم آنلاین: یک عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه گروه های استهلال سراسر کشور روز شنبه ۲۸ مرداد برای رؤیت هلال ماه به نقاط مختلف اعزام می‌شوند، گفت: احتمال این که یکشنبه اول شوال و عید فطر باشد ۳۰ درصد است.

“علیرضا بوژمهرانی” عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در گفتگو با مهر اظهارداشت: روز جمعه ۲۷ مرداد هلال ماه شوال به هیچ عنوان قابل رؤیت نیست.
 
وی در ادامه گفت: از شنبه ۱۰ گروه استهلال در استان تهران اعزام می شود و ۱۰تا ۱۲ گروه هم برای استهلال به استان های غربی کشور اعزام می شود.
 
عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری همچنین یادآور شد: احتمال ۷۰ درصد رؤیت هلال ماه برای روز یکشنبه وجود دارد که در این صورت رمضان ۳۰ روزه خواهد بود و دوشنبه عید فطر خواهد بود.
 
بوژمهرانی گفت: در تقویم قمری این احتمال وجود دارد که سه ماه قمری متوالی ۲۹ روزه و یا چهار ماه قمری متوالی ۳۰ روزه باشد.
 
هر سال برای رفع هرگونه شبهه و نگرانی، گروه‌هایی متشکل از متخصصین به منظور رؤیت هلال ماه در نقاط مختلف کشور فعال می شوند تا امکان خطا و اشتباه به صفر برسد. ارتقاعات توچال و رصدخانه حضرت عبدالعظیم(ع) ازجمله مناطق تهران هستند که گروه های استهلال در آنها مستقر می‌شوند .
 
اطلاعات به دست آمده از سوی گروه های مختلف به ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری می رسد تا با بهره‌گیری از این اطلاعات دقیق و جامع، امکان اعلام دقیق فراهم شود و سپس اطلاعات لازم به سمع و نظر مردم خواهد رسید.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.