به این زندگی مشترک سیاسی پایان دهید

رابطه پاکستان و ایالات متحده دیگر خیال درست شدن ندارد. درست در روزهایی که واشنگتن نشین ها با گذار از بحران های متوالی و دردناک با متحدان اسلام آباد نشین خود انتظار بهبود در روابط را داشتند، حسین حقانی سفیر سابق جنجالی پاکستان در امریکا در سخنان تاکید کرد که ادامه این رابطه و زندگی مشترک سیاسی با این شکل و شمایل دیگر ممکن نیست. به گزارش رویترز،سفیر سابق پاکستان در آمریکا تاکید کرد که آمریکا و پاکستان باید دست از ادعای اتحاد با یکدیکر بردارند و به طور مسالمت آمیز از یکدیگر جدا شوند.
حسین حقانی با اشاره به پیش بینی های غیرواقعی در دو کشور که شامل انتظار واشنگتن برای قطع مناسبات اسلام آباد با افراط گرایان می شود گفت: وقتی در ۶۵ سال بازه زمانی  نتوانستید زمینه های مشترک کافی برای اتحاد با یکدیگر پیدا کنید و در طول این سالها سه بار قطع و برقراری مجدد مناسبات داشته اید بهتر است که راهی برای دوستی خارج از چارچوب اتحاد با یکدیگر پیدا کنید. »
وی که در اندیشکده منافع ملی واشنگتن  سخن می گفت در ادامه افزود:  آینده پس از ائتلاف به دو کشور این امکان را خواهد داد تا انتظارات واقع بینانه تری از یکدیگر داشته باشند و تا جای ممکن فارغ از احساس خیانت که در پاکستان شدت پیدا کرده است با یکدیگر همکاری کنند.
حقانی این اظهارات را با توجه به بررسی های مرکز تحقیقاتی پیو در ماه ژوئن اعلام کرد که نشان می دهد به رغم میلیاردها دلار کمک مالی آمریکا به پاکستان ، از هر چهار پاکستانی سه نفر آمریکا را دشمن این کشور می داند.
وی که قصد دارد سال آینده کتابی را درباره مناسبات آمریکا و پاکستان منتشر کند افزود چنانچه این یک مبارزه انتخاباتی باشد به سناتوری که با چنین محبوبیت پایینی قصد شرکت در این انتخابات را دارد پیشنهاد می شود که به جای صرف هزینه های بیشتر از شرکت در این انتخابات صرفنظر کند.
نخستین بار است که حقانی پس از کناره گیری از سمتش به عنوان سفیر پاکستان در آمریکا چنین اظهاراتی را در واشنگتن مطرح می کند. حقانی سال گذشته در پی ادعاها مبنی بر اینکه وی در یادداشتی ارتش پاکستان را به تلاش برای کودتا متهم کرده است از سمتش کناره گیری کرد.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.