به بهانه "روز زن"

* فرخنده امیری

به بهانه "روز زن"

به گزارش ممتاز نیوز، زن، واژه‌ای که قداست آن اکنون در جای‌جای جهان به اثبات رسیده است، زن نخست به عنوان رهبر خانواده و سپس به عنوان شخص مسوول در جامعه وظایف سختی در پیش دارد.

زمانی که پروردگار، زن را آفرید، در واقع طوری او را به زمین فرستاد که هستی خویش را برای دیگران بخواهد، یعنی تمام امید و آرزوی خویش را برای دیگران قرار می‌دهد؛ حال می‌خواهد آن فرد، شوهر، پدر، فرزند و یا حتی فرزند دیگری باشد.

 زن بودن در این عصر به معنای جنگجو بودن برای تغییر است؛ هر زن موفقی که اکنون می‌تواند گام‌های بزرگی در جامعه بردارد، یقینا قدمش را بر شانه‌های زنانی گذاشته است که پیش از او درخشیده‌اند.

قدرت زن سخت‌تر از آن چیزی است که دنیا به آن اعتبار می‌دهد؛ به جرأت می‌توانم بگویم که گاهی، زن، مردتر از مردانی است که روزانه ملاقاتشان می‌کنیم.

مریم میرزاخانی هایی که اکنون دیگر در میانمان حضور ندارند، می‌تواند مثال خوبی برای این جملات باشد، با این‌که با درد بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد اما رسالتش را گوشه‌ای فراموش نکرد و تا آخرین لحظه به آموزشی سرشار از عشق ادامه داد.

به نظرم دیگر زمان آن رسیده که هویت زن را از ناموس و مالکیت مرد جدا سازیم و به بانوان سرزمینم، به عنوان یک انسان مستقل نگاه کنیم و برابری‌هایی حقوقی که هنوز حق زنان نمی‌دانند پابرجا شود.

زنان بسیاری در بین‌مان وجود دارند که برای یادگیری راه‌های قوی‌تر شدن، همچنان ذهن و جسم خود را به چالش می‌کشند.

حرکت به سمت توانمند شدن در زنان این اشتیاق را ایجاد می‌کند که مهارت‌های جدیدی را یاد گرفته و تفکر مثبتی درباره خودشان داشته باشند.

کارهای بسیاری در جامعه وجود دارد که زنان صرف نظر از آنکه چه سنی دارند، می‌توانند به سمت آن رفته و با برداشتن گام‌های موثر بخشی از جوامع را که تعداد کثیری از آن زنان و دختران هستند را نجات داده و علاوه بر هموار ساختن راه، آنان را نیز قوی‌تر کنند.

در پایان به مناسبت روز زن باید همان جمله معروف را بگویم که زنان قوی صفحات زندگیشان را ورق میزنند و به صفحه‌ی جدید می‌روند، زیرا میدانند

پیروی کردن از سناریو قدیمی آن‌ها را به سمت همان گودال قدیمی هدایت میکند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.