به جای اختصاص بودجه به دانشجویان غیرایرانی اعتبارات را صرف دانشجویان خود کنیم

اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش ۵۰ درصدی کمک هزینه تحصیلی دانشجویان غیرایرانی محصل در دانشگاه‌های کشور در حالی است که دانشجویان داخلی در بخش تغذیه و خوابگاه با مشکل مواجه‌اند.

قاسم احمدی لاشکی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: افزایش ۵۰ درصدی کمک هزینه تحصیلی دانشجویان غیرایرانی محصل در دانشگاه‌های داخل کشور منطقی نیست، رسالت بعضی از دانشگاه‌ها مثل جامع‌المصطفی بر این امر مبتنی است که دانشجویان غیرایرانی را پذیرش کند تا در این فضای آموزشی علوم قرآنی و اسلامی را به این دانشجویان منتقل کند ولی پذیرش دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌های دولتی مثل دانشگاه تهران و اعطای کمک هزینه تحصیلی برای رفاه آنها امری غیرمنطقی و توجیه‌ناپذیر نیست. 

وی با بیان اینکه نباید پول بیت‌المال را صرف تحصیل دانشجویان غیرایرانی کرد، یادآور شد:‌ دانشگاه‌ها در بخش تغذیه و خوابگاه کسری بودجه دارند و بسیاری مواقع دانشجویان به مشکل برخورد می‌کنند، در چنین شرایطی آیا باید اعتبارات را صرف دانشجویان خارجی کرد. 

 وی افزود: دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های خارج از کشور مثل آکسفورد انگلیس، دانشگاه‌های مالزی یا تاجیکستان درس می‌خوانند از هیچ کمک هزینه تحصیلی برخوردار نیستند و این مسئله طبیعی است که دانشجویان خارجی به استثنای اشخاصی که بورس می‌شوند باید با هزینه خود تحصیل کنند. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: افزایش کمک هزینه ۵درصدی به دانشجویان غیرایرانی نوعی خیانت محسوب شده زیرا دانشجویان کشور بیش از دیگران به این پول‌ها نیازمندند. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.