به رسمیت شناختن حق هسته‌ای ایران باب تازهی برای همکاری‌ کشورمان و جامعه جهانی

۲۱فروردین۱۳،

هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: موضوع درصد غنی‌سازی می‌تواند مبنای اصلی مذاکرات ایران و ۱+۵ قرار گیرد و به رسمیت شناختن حق کشورمان می‌تواند مقدمه‌ای تازه برای همکاری‌های ایران و جامعه جهانی باشد.

” حسن هانی‌زاده ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱+۵ باید در چارچوب منطقی، پیشنهادات خود را ارائه دهد، گفت:‌ در مذاکرات ایران و ۱+۵ در آلماتی، ایران بسته‌ای پیشنهادی به طرف مقابل ارائه داد که می‌‌تواند مبنای گفتمان ایران و کشورهای ۱+۵ قرار گیرد اما طرف غربی سعی دارد تا وضعیت موجود را به صورت راکد نگه دارد.
 
وی ادامه داد: تا زمانی که نتایج انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران مشخص نشود، به نظر نمی‌رسد هیچگونه پیشرفتی در روند مذاکرات ایران و ۱+۵ ملاحظه شود اگرچه که این مذاکرات با هدایت آمریکا صورت می‌گیرد و آنها تلاش می‌کنند تا گفتگوها به نتیجه نرسد.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با حفظ خواسته‌ها و حق مشروع خود در زمینه غنی‌سازی اورانیوم می‌تواند به مذاکرات ادامه دهد.
 
هانی‌زاده دربارهٔ تاثیر انتخابات آتی در ایران بر روند مذاکرات اظهارداشت: در حال حاضر کشورهای غربی انتخابات جمهوری اسلامی ایران را زیر نظر دارند و مایل نیستند که مذاکرات ایران و ۱+۵ به نقطه نهایی برسد بنابراین سیاست کلی خود دربارهٔ مذاکرات ایران و ۱+۵ را بعد از انتخابات ریاست جمهوری برملا خواهند کرد.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع درصد غنی‌سازی می‌تواند مبنای اصلی مذاکرات ایران و ۱+۵ قرار گیرد و به رسمیت شناختن حق کشورمان می‌تواند مقدمه‌ای برای همکاری‌های ایران و جامعه جهانی باشد.
 
انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.