به رغم جنجال‌های ایجاد شده، نسخه‌ی اکران شده‌ی “بی‌خود و بی‌جهت” نسبت به نسخه‌ی جشنواره، یک دیالوگ هم اضافه دارد! / این دیالوگ، متعلق به نقش خانم چادری مادر نگار جواهریان است + تصویر این خانم / فیلم در سالن‌های حوزه پخش نمی‌شود

۰۷م آذر ،

دوشنبه, ۰۶ آذر ساعت ۱۶:۱۱ کافه سینما

(۷۱+)(۳-)(۸ نظر مردم در ساعات اخیر) «بیخود و بی جهت» نسبت به نسخه جشنواره هیچ حذفی ندارد. تنها تفاوت فیلم نسبت به نسخه اصلی اضافه شدن یک دیالوگ است. این دیالوگ در میان دیالوگهای خانم مسنی قرار دارد که نقش مادر نگار جواهریان را بازی می کند.

شبکه ایران/حـــامد مظفــــری: تازه ترین ساخته سینمایی عبدالرضا کاهانی با عنوان «بیخود وبی جهت» در حالی از چهارشنبه هفته جاری در گروه سینمایی عصرجدید اکران می گردد که این فیلم هم به مانند «من مادر هستم» در لیست سیاه حوزه هنری قرار گرفته و اجازه اکران در سینماهای این ارگان را ندارد.

سعید خانی مدیر شرکت نسیم صبا که پخش «بیخود و بی جهت» را برعهده دارد در این باره به شبکه ایران گفت:«متاسفانه یک سری تصمیمات سلیقه ای حوزه هنری سبب شد سینما آزادی و سینماهای زیرمجموعه حوزه از اکران «بیخود و بی جهت» سرباز زنند اما با این حال در تمام پردیسهای دیگر شهر تهران این فیلم اکران خواهد شد.»

خانی دربارهٔ تعداد سینماهایی که در تهران و شهرستان این فیلم را اکران خواهند کرد هم اظهار می دارد:«۱۸ سینما در تهران فیلم را اکران خواهند کرد. ضمن اینکه همزمان با تهران در شهرستانهایی مانند مشهد، اصفهان، رشت، انزلی، لنگرود، تبریز، بندرعباس، قم، اهواز و رفسنجان هم فیلم روی پرده می رود. در تمام شهرستانها فیلم یک سالن خواهد داشت به جز مشهد که در این شهر سه سالن سینما فیلم را اکران می کند.»

سعید خانی دربارهٔ میزان حذفیات «بیخود و بی جهت» هم می گوید:«فیلم نسبت به نسخه جشنواره هیچ حذفی ندارد. تنها تفاوت فیلم نسبت به نسخه اصلی اضافه شدن یک دیالوگ است.»

نگار جواهریان و پانته آ بهرام در نمایی از «بیخود و بی جهت»؛ خانمی که پشت به تصویر است و نقش مادر جواهریان را ایفا می کند هموست که به دیالوگهایش اضافه شده!

وقتی از خانی دربارهٔ مختصات این دیالوگ می پرسیم می گوید:«همین قدر بدانید که دیالوگ اضافه شده در میان دیالوگهای خانم مسنی قرار دارد که نقش مادر نگار جواهریان را بازی می کند. دربارهٔ اینکه این دیالوگ چیست هم نمی توانم توضیح دهم چون حساسیت بیخودی ایجاد می گردد.»

خانی دربارهٔ چگونگی اکران در شرایط فعلی هم می گوید:«مطمئنا زمان، زمان ایده آلی برای اکران نیست اما زمان بهتر از این هم نداریم. ما پروانه نمایش فیلم را اواخر مردادماه گرفتیم آن هم در شرایطی که تمام فیلمهای اکران عیدفطر مشخص شده بودند و ما باید به زمانهای بعد از آن فکر می کردیم. مدتی بعد هم که حواشی سیاستگذاری حوزه در قرار دادن این فیلم در میان فیلمهای ممنوعه گریبانمان را گرفت و در نهایت تنها گزینه ای که پیش رویمان بود اکران از اوایل آذرماه بود چون بعد از این هم به جشنواره می خوریم. با این حال امیدوارم فیلم بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند.»

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.