به زوج‌های کم‌درآمد مسکن استیجاری تعلق می‌گیرد

۲۹ آبان ،

44-162.jpg

کارگروه جمعیت و حمایت از خانواده کمیسیون اجتماعی بعدازظهر امروز فصل‌هایی از سیاست‌های جمعیتی و حمایت از خانواده را بررسی و تصویب کرد.

امیرحسین قاضی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: فصل دوم سیاست‌های جمعیتی و حمایت از خانواده درخصوص کاهش سن ازدواج و عوارض ناشی از آن بود که پس از بحث و بررسی مفصل اعضای کارگروه آن را به تصویب رساندند، فصل اول نیز درخصوص کلیات سیاست‌های جمعیتی بود که آن نیز به تصویب رسید.

نماینده مردم مشهد و کلات تصریح کرد: همچنین اعضا در این جلسه اختصاص مسکن استیجاری به زوج‌های کم‌درآمد و پرداخت کمک‌ برای خرید اسباب منزل انها را مصوب کردند.

وی افزود: در فصل سوم که مربوط به کاهش نرخ طلاق بود، نماینده دادگستری درخواست کرد برای اعمال تغییراتی در شش ماده مربوط به این بخش و فرآیند رسیدگی به طلاق، به وزارت دادگستری مهلت داده شود تا درخصوص طلاق‌های هیجانی بیشتر بررسی و پیشنهادات ارائه شود.

قاضی‌زاده، آموزش خانواده‌ها را از محورهای این فصل از سیاست‌های جمعیتی و حمایت از خانواده دانست و افزود: برای کاهش میزان طلاق نیاز به فرهنگ‌سازی پیرامون عوارض طلاق و افزایش سعه صدر زوج‌هاست، از سوی دیگر طلاق در شهرهای بزرگ به یک معضل بزرگ تبدیل شده است، از این رو رسانه‌ها به ویژه صداوسیما باید در این خصوص برنامه‌سازی کنند، در مصوبه امروز، صداوسیما موظف به ساخت و تولید این برنامه‌ها شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.