به زودی ۸۵ درصد از تلویزیون‌‌ها هوشمند می‌شود

۶ م دیماه ، مهر- براساس اعلام گارتنر شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات، حدود ۸۵ درصد از تمام تلویزیونهای مسطحی که در سال ۲۰۱۶ تولید می‌شوند هوشمند خواهند بود.

تولید تلویزیونهای مسطح هوشمند از ۶۹ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۲ به ۱۹۸ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۶ رشد خواهد کرد.

همچنین پیش بینی می گردد تولید تلویزیونهای هوشمند در سال ۲۰۲۴ به مرز ۱۰۸ دستگاه برسد.

این درشرایطی است که تحلیلگران اظهار داشتند تلویزیونهای هوشمند به تنهایی نمی توانند پاسخگوی نیاز مصرف کننده در بازار تلویزیون باشند. از این رو سازندگان تلویزیون باید این نیاز را برای پاسخگویی به مشتری به رسمیت بشناسند تا این امر سبب متقاعد کننده ای برای انتخاب برند آنها باشد.

پل اوداناوان تحلیلگر اصلی در بخش پژوهش گارتنر اظهار داشت: در نهایت انتخاب به محتویات اضافه ای برمی گردد که یک برند تلویزیون نسبت به برند دیگر ارائه می کند و مصرف کنندگان در آینده این پرسشها را می پرسند که این تلویزیون به کدام خدمات تلویزیونی اینترنتی دسترسی دارد و آیا می توانیم از تلفن هوشمند و یا تبلت با این تلویزیون استفاده کنم یا خیر.

وی تصریح کرد: در طی این رکود اقتصادی جهانی و کاهش سطح اعتماد مصرف کننده، اگر قیمتها رقابتی باشند سایر متغیرها میان برندهای مختلف یکسان است. وقتی که تقاضا پایین آمده عملکردهای اضافی ارائه شده توسط تلویزیونهای هوشمند به نقطه تمایز این محصول با سایر محصولات تبدیل می گردد.

گارتنر یک تلویزیون هوشمند عادی را دستگاهی تعریف کرده که از قابلیت جستجو در اینترنت برای ویدئو و پخش محتوای اینترنتی برخوردار باشد.

ممکن است که این دستگاه ها دارای مرورگر باشند اما یک قابلیت دیگر نیز در این تلویزیونها وجود دارد و آن وجود برنامه های اجرایی ارائه شده توسط سازنده و یا یک برنامه نویس است. عملکرد تلویزیونهای هوشمند می تواند دربرگیرنده قابلیت تعاملی با پخش زنده تلویزیونهای محلی و یا ملی و همچنین امکانات اتصال با سایر دستگاه ها چون تلفنهای هوشمند و یا تبلتها باشد.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.