به سلامت تمام شدن دولت دهم و آغاز دولت یازدهم مهمترین دغدغه مجلس آینده

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا باهنر در نشست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان گفت: مجموعه افرادیکه در دور اول انتخابات مجلس نهم انتخاب شدند اگر قوی تر از نمایندگان مجلس هشتم نباشند ضعیف تر از آنها نیستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر نمایندگان سابقه مدیریت کلان کشور را داشته باشند بهتر می توانند در مجلس ایفای نقش کنند.
 

وی ادامه داد: ممکن است یک شخص معلم بسیار خوب و یا پزشک حاذقی باشد اما نمی تواند در مجلس کارکرد خوبی داشته باشد. باید کسانی نماینده مجلس شوند که یا کارهای اجرایی قوی انجام داده باشند و یا اهل پژوهش باشند.
 

وی با تاکید بر اینکه ۲۲۵ نفر منتخبین مجلس نهم بهتر از مجلس هشتمی ها هستند افزود: از  ۶۴ نفری که به انتخابات دور دوم راه یافته اند ۲۵ نفر نمایندگان تهران هستند که دارای تاثیرگذاری و حوزه نفوذ بیشتری در مجلس می باشند.
 

وی با بیان اینکه دو سه دانگ مجلس را نمایندگان تهران گرفته اند، گفت: ریاست برخی فراکسیون ها و کمیسیون های مهم مجلس و عضویت در هیئت رئیسه برعهده نمایندگان تهران است و این افراد تاثیرگذاری سنگینی در مجلس دارند.
 

وی با بیان اینکه مردم در مرحله دوم انتخابات حال و حوصله شرکت در رای گیری ها را ندارند، گفت: معمولا یک سوم تعداد افرادی که در انتخابات دور اول شرکت کردند درانتخابات دور دوم مجلس شرکت می کنند.
 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس نهم با حمایت از تولید ملی آغاز می شود و کار سنگینی را برعهده دارد زیرا از طرفی وظیفه مجلس تهیه نقشه راه کشور و از طرف دیگر نظارت بر عملکرد دولت در حرکت طبق این نقشه است.
 

نماینده تهران با تاکید بر اینکه توانایی کاندیداها برای حضور در این میدان سخت را برای انتخاب قطعی باید مورد توجه قرار داد، گفت: با بررسی لیست ۵۰ نفره تهران می توان افراد را از هم تفکیک کرد و کاملا مشخص است چه کسانی مرد این میدان هستند.
 

وی با بیان اینکه برخی در مجلس تنها اهل شعار و سخنرانی قبل از دستور و تذکر هستند، گفت: مرحله دوم انتخابات تهران مهم و تاثیرگذار است و ما وظیفه داریم برای ساماندهی و خط دادن مجلس نمایندگانی متعهد و کارشناس انتخاب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حرکت در سایه روحانیت در ۳۰ سال انقلاب خط مشی ملت ایران بوده که هرگز از آن ضرر نکرده اند، گفت: جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین سمبل روحانیت در کشور هستند که در راس آنها آیت الله یزدی و مهدوی کنی قرار دارند که از لیست جبهه متحد اصولگرایان حمایت کرده اند.
 

باهنر ادامه داد: از مجلس ششم به بعد جامعتین وارد حمایت از مصادیق نمی شدند اما در انتخابات مجلس نهم ضرورت های جدی را احساس کردند و روشن و شفاف وارد میدان انتخابات شدند.
 

وی با بیان اینکه برای تبعیت محض از رهبری و حرکت در مسیر تولید ملی باید مردان میدان مجلس را انتخاب کرد، گفت: برخی دوستان که به مجلس می آیند متدین و متعهد هستند اما برایشان اتخاذ تصمیم ملی سخت است.
 

باهنر در پایان گفت: فائق شدن بر تحریم ها ، به سلامت تمام شدن دولت دهم و روی کار آمدن دولت یازدهم از مهمترین وظایف مجلس آینده است .

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.