به فرهادی رأی منفی دادم/ رأی اعتماد گام رو به‌ جلو بود/ شاید از این پس، اعتراض به ظلم، فتنه تلقی نشود

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، علی مطهری که بعد از جلسه رأی اعتماد مجلس به محمد فرهادی برای تصدی وزارت علوم در جمع خبرنگاران پارلمانی حاضر شد، در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه “آیا همانطور که در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم در صحن علنی مجلس صحبت کردید، به فرهادی رأی منفی دادید”، گفت: بله، چون جزو ناطقان مخالف ایشان بودم طبیعتا باید رأی منفی می‌دادم و این کار را هم کردم.

نماینده تهران در مجلس همچنین درباره علت مخالفتش با پنجمین وزیر پیشنهادی علوم اظهار کرد: نظر من این است که مجلس باید معیار واحدی داشته باشد و اگر قبلی‌ها فتنه‌گر بودند پس با آن ملاک، فرهادی هم فتنه‌گر است.

وی تصریح کرد: حال چه اتفاقی افتاده است که امروز همه می‌خواستند به فرهادی رأی مثبت بدهند ولی در گذشته بهانه‌گیری می‌کردند را نمی‌دانم. در واقع، نطق من نوعی دفاع از مجلس و گفتمان اصولگرایی بود.

شاید دوستان اطمینان پیدا کرده‌اند که افراد مورد نظرشان در وزارتخانه به‌کارگیری می‌شوند

علی مطهری در پاسخ به این سؤال که آیا فرهادی پیشنهادهایی به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داده است که نظر آن‌ها به وی مثبت بود، گفت: من در این باره اطلاع دقیقی ندارم اما به هر حال شاید این دوستان احساس می‌کردند که مدیران وزارت علوم باید با نظر آن‌ها انتخاب شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: شاید این افراد اطمینان پیدا کرده‌اند که می‌توانند افراد مورد نظر خود را در وزارت علوم به کار بگذارند حتما چنین چیزی بوده که مجلس موضوع فتنه را مطرح نکرده است.

مطهری همچنین در پاسخ به این سؤال خبرنگار آنا که “آیا به نظر شما در مورد موضوع بورسیه‌ها نیز وزیر علوم با برخی از نمایندگان مجلس توافق کرده است”، اظهار کرد: در جزئیات بورسیه‌ها و بررسی آن در آینده نیستم.

وی همچنین درباره ارزیابی خود از مسیر آینده وزارت علوم خاطرنشان کرد: تصور بنده این است که در دانشگاه‌ها تنش کمتر خواهد شد و رأیی که امروز مجلس به فرهادی داد نوعی گام به جلو بود، یعنی یک نقطه مثبت است؛‌ از این جهت که معلوم شد مجلس یا بالاخره از اینکه فتنه خط قرمز است عبور کرده و یا اینکه برداشت درستی از این موضوع دارد و بعد از این، نامه‌نگاری و اعتراض به ظلم در آن ایام را فتنه تلقی نمی‌کند.

مطهری با بیان این مطلب تأکید کرد: این موضوع در واقع نشان داد مجلس یک گام از تندروی و افراطی‌گری دور شده است.

این نماینده مردم در تهران همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه “گفته می‌شود فرهادی به خاطر آنکه از مجلس رأی بیاورد، نامه نوشته شده خود را انکار کرده است”، گفت: در این موضوع که فرهادی این نامه را نوشته است شکی نیست؛ اگر گفته من این نامه را امضا نکردم یا خبری نداشتم، مجلس باید طبق موارد و روال قبلی، سخنان وی را نمی‌پذیرفت.

وی ادامه داد: وزرای پیشنهادی قبلی نیز در رابطه با موضوع نامه نگاری‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرده بودند اما برخی نمایندگان مجلس می‌گفتند که باید در‌‌ همان زمان این موضوع را تکذیب می‌کردید؛ اما امروز دیدیم که به راحتی حرف فرهادی را پذیرفتند که این نشانه تناقض است.

مطهری خاطرنشان کرد: من این موضوع را به فال نیک می‌گیرم چون برخی نمایندگان یک گام از افراطی‌گری دور شده‌اند و موضوع نامه‌نگاری را در رابطه با اعتراض یا تحصن فتنه‌گری نمی‌داند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.