به فوتبالیستی ۲ میلیارد تومان می‌دهند که بلد نیست اسمش را بنویسد

 خبرگزاری مهر، عزیزی خادم در اولین نشست شورایعالی راهبردی فوتبال که با حضور حمید سجادی معاون وزارت ورزش و جوانان، اژدر شهابی مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، مهدی محمدنبی دبیرکل و فریده شجاعی نایب رییس فدراسیون فوتبال و جمعی از اساتید دانشگاه در محل وزارتخانه ورزش و جوانان برگزار شد با بیان مطلب فوق افزود: در فوتبال کارهای زیربنایی زیادی تا به امروز و به خصوص از دهه ۷۰ به این طرف صورت گرفته اما کامل و جامع نبوده و به همین دلیل است که ضرورت تشکیل شورایعالی راهبردی فوتبال از سوی وزارت ورزش و جوانان مطرح شده است.

وی گفت: اصلا در این شورا بحث افراد و اشخاص و مقامات نیست بلکه یک بحث کلی و عمقی است که باید جدی گرفته شود و من خیلی خوشحالم که وزیر محترم ورزش و جوانان به عمق قضیه پی برده و دستور تشکیل این شورا را داده ند.

وی گفت: برای رسیدن به آنچه که مد نظر نهایی این شوراست و برای داشتن فوتبال ملی منسجم و مرتب یک اراده ملی نیاز است که اکنون به وجود آمده و حتما در کنار آن کار ملی و نفر ملی می خواهد که عمقی و علمی و ملی فکر کنند و فقط امروز را نبینند. اگر توجه کنیم ما مثلا در زمینه معدن یا صنعت یا کشاورزی طرح ملی داریم اما متاسفانه در فوتبال با این گستردگی و عظمت طرح ملی نداریم و اراده ملی هم اگر هست به طور عیان ملاحظه نمی شود.

وی گفت: بنابراین فوتبال ما نیاز به یک رنسانس دارد که باید ۲۰ سال پیش آغاز می شد اما اکنون هم دیر نشده است و اگر کشوری مثل ژاپن که تا دهه ۷۰ محلی از اعراب در فوتبال آسیا نداشت اکنون داعیه جهانی شدن دارد بدلیل این است که آنها سند راهبردی ملی و اراده و امکانات و افراد و مدیران ملی دارند و پرورش داده اند اما ما یا نداریم و یا اگر داریم بخوبی استنفاده نمی کنیم.

عزیزی خادم اضافه کرد: مثلا ما کارگروهی تشکیل ندادیم برای فوتبال که به شرق یا غرب یا کشورهای پیشرفته فوتبال برود و الگو برداری کند تا ببیند کدام طرح و کدام ایده به کار فوتبال ما می آید در حالیکه در صنعت یا در کشاورزی و سایر بخشها ما با الگو برداری درست توانسته ایم پیشرفت کنیم و با برنامه گام برداریم.

وی افزود: به هر حال اگرچه دیر شده و از غافله فوتبال آسیا و جهان عقب افتاده ایم اما از هر جا استارت درست کار را بزنیم با توجه به استعدادهای کشورمان برده ایم و امیدوارم این نشست سرآغاز خوبی برای طراحی سند راهبردی فوتبال ایران باشد و هماهنگونه که گفتم برای این مهم و این کار بزرگ آدمهای بزرگ- بودجه حرفه ایی – مدیران کاربلد -برنامه مدون و قابل اجرا – اراده مک-لی و قوی و فوتبالیست بزرگ می خواهیم و برگردیم نگاه کنیم ببینیم الان به غیر از پول حرفه ایی که به چند باشگاه داده می شود و هیچ خروجی مثبتی هم دیده نمی شود آیا سایر موارد را داریم؟

عزیزی خادم افزود: باید عاشق فوتبال و عاشقان وطن و عاشقان ورزش به میدان بیایند و با تمام وجود کار کنند تا از این پتانسیل موجود بهترین استفاده را ببریم و از این هوادار که واقعا در دنیا بی نظیر است استفاده درست ببریم چرا که در کشوری مثل ژاپن آمده اند ۱۰ میلیون عاشق فوتبال پرورش داده اند تا برای آینده فوتبال کشورشان از آن استفاده کنند اما ما این همه عاشق خود ساخته داریم و متاسفانه استفاده درست ر ا از آنها نمی بریم.

وی به کار فرهنگی در فوتبال اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این زمینه هم کار درست و حسابی صورت نگرفته و بازیکنی را با ۲ میلیارد قرارداد می بیندیم اما اسمش را بلد نیست که بنویسد و این بواقع یک فاجعه است، باز ای کاش بازیکن مورد نظر ما و بازیکنان مورد نظر، فوتبال بلد بودند که آن را هم خوب اجرا نمی کنند و اینگونه است که ما نه در بحث فنی و نه در بخش حرفه و اخلاقی توانسته ایم گام های درستی برداریم ،اگر هم بوده مقطعی بوده است.

در این نشست حمید سجادی معاون حرفه ایی و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: آقای دکتر عباسی از تشکیل این شورا به شدت حمایت کردند و اعلام کردند که باید برای فوتبال علمی و سند راهبردی وقت کامل بگذاریم.

سجادی با خیر مقدم به مهمانان گفت: یقینا این نشست ها تا رسیدن به یک سند کامل ادامه خواهد داشت و اینجا باید از فدراسیون فوتبال هم تشکر کنم که در تشکیل شورای راهبردی نهایت همکاری را داشته است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.