به کجا مراجعه کنیم ، حل مشکلات جنسی

جام جم آنلاین: بسیاری از افرادی که دچار مشکلات جنسی هستند به دلیل تابو بودن و مسائل فرهنگی برای درمان خود اقدامی نمی‌کنند.

طی بررسی صورت گرفته مشخص شده تنها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افرادی که دچار مشکلات جنسی هستند برای درمان مراجعه می‌کنند.

برخی از بیماران مبتلا به مشکلات جنسی گمان می‌کنند با مراجعه به پزشک مشکلات آنها فاش می‌شود و اطرافیان وی از آن اطلاع پیدا می‌کنند، در صورتی که باید بدانند پرونده‌های بیماران کاملا محرمانه است و تنها خود بیمار و پزشک به اطلاعات وی دسترسی دارند و پزشک اطلاعات وی را در اختیار شخص دیگری نمی‌گذارد.

به گفته متخصصان، بیماران به هیچ وجه نباید از مراجعه برای درمان مشکلات جنسی خود شرم و هراس داشته باشند و باید بدانند در مراکزی که به درمان این بیماران می‌پردازند، پرسشنامه‌هایی وجود دارد که بیمار در شرایط خصوصی این سوالات را خوانده و پاسخ می‌دهد، بدون این‌که با درمانگر در ابتدا صحبت کند و براحتی می‌تواند به صورت واضح مشکل خود را در پرسشنامه بنویسد.

در صورتی که ریشه مشکلات جنسی منحصرا مسائل روانی نباشد مراجعه به یک متخصص ارولوژی یا متخصص زنان و زایمان می‌تواند برای زوج‌ها راهگشا باشد.

با این حال گفته می‌شود درمان مشکلات و اختلالات جنسی لزوما کار یک نفر نیست، بلکه کار تیمی است که این تیم را روانپزشک، روان‌شناس، متخصص ارولوژی و متخصص زنان و زایمان تشکیل می‌دهند و در قالب کلینیک‌های درمان مشکلات جنسی فعالیت می‌کنند.


ممتازنیوز – مهارتهای زندگی

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. ehsan:

    ممنون از مطالب زیبا و مفیدتون. جای خوشحالی داره که جامعه ما در این مباحث به سمت روشنفکری حرکت میکه و سایتهایی مثل سایت شما کمک بزرگی محسوب میشه. در ایران هم ما بزرگانی داریم که در رشته س ک س تراپی و سلامت جنسی فارغ اتحصیل شدند و قدمهای بزرگی رو برای ارتقا علمی و کمک درمانی به مردم کشورمون برداشتند. خالی از لطف ندیدم که یکی از معتمدین علمی خودم روبه دوستان معرفی کنم. به شخصه دکتر روح الله بای رو که فوق دکترای این رشته رو دارند و خودم در کارگا هها شون حضور داشتم را بسیار متخصص ارزشمندی میدونم. کاش مثل ایشان بیشتر داشته باشیم در ایران.

  2. ehsan:

    سلام و ممنون از مطالب زیبا و مفیدتون. جای خوشحالی داره که جامعه ما در این مباحث به سمت روشنفکری حرکت میکه و سایتهایی مثل سایت شما کمک بزرگی محسوب میشه. در ایران هم ما بزرگانی داریم که در رشته س ک س تراپی و سلامت جنسی فارغ اتحصیل شدند و قدمهای بزرگی رو برای ارتقا علمی و کمک درمانی به مردم کشورمون برداشتند. خالی از لطف ندیدم که یکی از معتمدین علمی خودم روبه دوستان معرفی کنم. به شخصه دکتر روح الله بای رو که فوق دکترای این رشته رو دارند و خودم در کارگا هها شون حضور داشتم را بسیار متخصص ارزشمندی میدونم. کاش مثل ایشان بیشتر داشته باشیم در ایران. به امید اینده روشن ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.