به لباس پوشیدن خود بیشتر توجه کنید – اخبار اجتماعی

یک روانشناس اعلام کرد: تحقیقات نشان داده که اگر شخصی بدون پست و مقامی لباس تمیز و شیک را بر تن کند و اگر باز هم هیچ کس او را نشناسد در سطح جامعه مورد احترام قرار می گیرد و می تواند با جامعه ارتباط موثرتری را حاصل کند.

عیوضی با اشاره به تاثیرگذاری لباس ها و پیام های آن در خصوص قضاوت سایرین گفت: اصولا مردم هر چه رابه چشم ببینند قضاوت می کنند و سطح ظاهری که لباس ها یکی از ارکان آن می باشد را مدنظر سنجش و قضاوت شخصیتی افراد قرار می دهند که این موضوع را نمی توان رد کرد زیرا هر کسی به نوبه ی شخصیت خود و اعتقاداتش لباس بر تن می کند و در جامعه نمایان می شود.

وی با اشاره به ارتباطات غیر کلامی لباس ها افزود: اصولا لباس ها وسیله ای برای ارتباطات غیر کلامی است و به تنهایی قادر است پیام های اساسی را به دیگران منتقل کند که از این پیام های اساسی می توان به سطح پیچیدگی، زمینه اقتصادی، اعتبار شخصیتی، ویژگی اخلاقی و سطح نگرش آن اشاره کرد.

گفتنی است، که نباید این امر را به اشتباه متوجه شویم که دیدگاه ما قضاوت بر نوع لباس ها از لحاظ گرانی و ارزانی آنها نیست بلکه معیار سنجش ما در نوع پوشش لباس ها و تمیزی و پاکی آنهاست که شخصیت افراد را در بر می گیرد و مورد قضاوت سایرین قرار می دهد./ز

گزارشی از مهدی محسنی


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.