به نبودن ˝مروارید˝ در بخش مسابقه اعتراض دارم

سیروس حسن‌پور در گفت‌وگو با هنرآنلاین

کارگردان فیلم سینمایی˝مروارید˝ که فیلمش در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر خارج از مسابقه به نمایش درآمده است، می‌گوید به نبودن فیلمش در بخش غیر رقابتی اعتراض دارد.

سیروس حسن پور در گفت و گو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین دربارهٔ نبودن فیلمش در بخش مسابقه گفت: من به شدت به این مسئله معترض هستم و اصلا هم قصد کوتاه آمدن ندارم.

کارگردان “چوپان دروغگو” ادامه داد: برای ساخت “مروارید” ۵ سال زحمت کشیدم بیست درصد از فیلم من زیر آب فیلمبرداری شده است و حدود هزار نفر در شب اول جشنواره در برج میلاد فیلم را دیدند و همه از من سئوال می کردند که چرا فیلمم در بخش مسابقه پذیرفته نشده است.

حسن پور دربارهٔ مطرح شدن عدم کیفیت فیلم هایی که از بخش مسابقه خارج شدند گفت: آقایان هیئت انتخاب انگ بسیار بدی به فیلم من زدند و هرگز حاضر نشدند مصداق بی کیفیتی را توضیح دهند، فیلمی که تخم گذاری لاک پشت ها را با حضور بازیگر نشان می دهد و به محیط زیست می پردازد و پنج سال وقت صرف ساختنش می گردد بی کیفیت است؟ پس دوستان بیایند و تعریف تازهشان را از کیفیت ارائه دهند!

کارگردان “دهقان فداکار” گفت: دربارهٔ دانسته های هیئت انتخاب با انتخاب هایی که شاهدش هستیم دچار تردید هستم به نظرم حالا بعد از آغاز شدن جشنواره تازه کار هئیت انتخاب آغاز می شوند به جای اینکه چند روز در یک سالن دربسته با فرمایش و سفارش فیلم هایی را انتخاب کنند بهتر است حالا به سالن ها بیایند و استقبال مردم را ببینند شاید تعریفشان از کیفیت تغییر کند.

حسن پور دربارهٔ سبب راضی شدنش برای اینکه فیلمش در بخش غیر رقابتی اکران شود گفت: تهیه کننده فیلم من فارابی است و در ابتدا اصلا در جریان اینکه قرار است فیلم به جشنواره سپرده شود نبودم بنابراین در اینکه خارج از بخش مسابقه هم نمایش داده شود تصمیم گیرنده نبودم و نقشی نداشتم.

کارگردان قطار کودکی گفت: من دربارهٔ کیفیت فیلمم مدعی هستم و باید به من ثابت کنند کیفیت یعنی چه؟

انتهای پیام/

 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.