به نظر نمی رسد اولاند همانند سارکوزی رابطه تنگاتنگی با آمریکا داشته باشد

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۰۶
۰۰:۱۵:۱۱٫۱۸
به نظر نمی رسد فرانسوا اولاند همانند سارکوزی خواستار روابط تنگاتنگ با آمریکا باشد.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، تنها فرانسه نیست که پانزده روز آینده را در انتظار انتخاب رییس جمهور جدید این کشور سپری خواهد کرد بلکه کشورهای خارجی نیز در انتظار مشخص شدن مخاطب آینده خود هستند.
آمریکا نیکلا سارکوزی را به خوبی می شناسد. وی پنج سال گذشته ریاست جمهوری فرانسه را بر عهده داشت و پیش از آن نیز وزیر دولت شیراک بود. از این رو آمریکا در مورد سارکوزی نگرانی ندارد.
در مقابل فرانسوا اولاند عامل نگرانی آمریکا است. وی هیچ گاه سمت وزارت را بر عهده نداشت. اولاند هرگز با عنوان رسمی به آمریکا سفر نکرده است.
نیکلاس دانگن محقق شورای آتلانتیک در واشنگتن در مورد تمایل آمریکا برای ریاست جمهوری اولاند یا سارکوزی گفت دولت اوباما و مقامات آمریکایی نمی توانند چنین انتخابی کنند زیرا انتخاب کنندگان اصلی مردم فرانسه هستند. اما سارکوزی طی پنج سال گذشته به عنوان رییس جمهور فرانسه تلاش کرد در سیاست های خارجی این کشور بازنگری کند تا بیش از پیش به آمریکا نزدیک شود. در واقع در حالی که سیاست سارکوزی نزدیکی روابط آمریکا و فرانسه بود پیش از آن تلاش می شد فاصله میان دو کشور حفظ شود.
دانگن گفت درست است اولاند در آمریکا کمتر از سارکوزی شناخته شده است اما فرانسوا میتران هم زمانی که در سال هزار و نهصد و هشتاد و یک به ریاست جمهوری رسید هیچ سمت رسمی نداشت و این مسئله نقص محسوب نمی شود.
به نظر می رسد اولاند بیشتر دنباله رو سیاست های ژنرال دوگل باشد که بر مبنای حفظ فاصله میان دو کشور است.
۰۰:۱۸:۴۳٫۱۷

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.