به نفع آمریکا است که وزن ایران را در منطقه سنگین بداند

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به نفع آمریکا است که ایران را به عنوان یک کشور مستقل و مقتدر قبول کرده و وزن ایران را در منطقه سنگین بداند، بهتر است برای رابطه با ایران بعد از پذیرفتن ایران به عنوان یک کشور برابر و همچنین با احترام متقابل در صدد اعتمادسازی بوده و منتظر مذاکره باشند.

منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل، سرعین و نمین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ضمن تکذیب درخواست ایران از عراق برای واسطه‌گری در مورد رابطه با آمریکا گفت: وقتی که آمریکا برای برقراری رابطه با ایران التماس می‌کند دیگر نیازی به واسطه نیست، آنها باید دیوار بی‌اعتمادی که بر آن تکیه زده‌اند را بردارند.
 
وی ادامه داد: مسئله‌ای که از سوی هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق مبنی بر آمادگی این کشور برای واسطه‌گری بین ایران و آمریکا عنوان شده هیچ ارتباطی با مطرح کردن این موضوع از سوی ایران ندارد و عراق از جانب خود این مسئله را مطرح کرده است.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آمریکا باید در مذاکره ۱+۵ تحریم‌ها را بردارد چرا که تنها در این صورت راه برای مذاکره باز خواهد شد ما به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم و لذا برای اعتمادسازی باید چند قدم از سوی آنها برداشته شود.
 
نماینده اردبیل با بیان اینکه کشورهای حوزه خلیج‌فارس رابطه بین ایران و آمریکا را برنمی‌تابند، بیان کرد: این مسئله کاملا طبیعی است زیرا این کشورها می‌خواهند رابطه ایران با دیگر کشورها همیشه در تضاد و درگیری باشد.
 
حقیقت‌پور در پایان خاطرنشان کرد: به نفع آمریکا است که ایران را به عنوان یک کشور مستقل و مقتدر قبول کرده و وزن ایران را در منطقه سنگین بداند، بهتر است برای رابطه با ایران بعد از پذیرفتن ایران به عنوان یک کشور برابر و همچنین با احترام متقابل در صدد اعتمادسازی بوده و منتظر مذاکره باشند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.