به نیمه خالی خدمات رسانی خود توجه کنیم

جام جم آنلاین: حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر گفت: ما باید بیشتر به نیمه خالی لیوان خدمات رسانی خود به ضیوف الرحمان توجه کنیم و پندار مان این باشد که هر چه بیشتر خدمت می کنیم، انگار کار کمی برای این ملت نجیب و ارجمند انجام نداده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اعزامی جام جم، سرپرست حجاج ایرانی صبح دیروز با حضور در مرکز پزشکی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از بیماران حاضر، عیادت و از بخش های مختلف این مرکز بازدید کرد.

در این دیدار که برخی از مسوولان و معاونان بعثه مقام معظم رهبری هم در آن حضور داشتند، حجت الاسلام قاضی عسکر با عیادت از بیماران حاضر در محل مرکز، در جریان روند درمانی ایشان قرار گرفت و نیز از خدا برای ایشان طلب شفای عاجل کرد.

نماینده ولی فقیه در این دیدار و در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به رضایت خود از نحوه خدمات رسانی پزشکی به حجاج، از روند بهداشتی حاکم بر مجموعه های مختلف خدمات رسانی و تعداد کم بیماران ابراز خشنودی کرد و گفت: خوشبختانه طی این مدت بیماران کمی داشته ایم که این نشان از تاثیرگذاری برنامه بهداشتی بوده است که تدوین و اجرا شده است.

وی افزود: برنامه بهداشتی ما از دو بخش پیشگیری جدی در تمام بخش ها شروع می شود. از آموزش های قبل از سفر به زائران تا دستورات حین سفر، مسئله بهداشت محیطی و هتل ها و از همه مهمتر سیستم بسیار بهداشتی تهیه، آماده سازی و طبخ غذا باید اشاره کرد که این تعداد بیمار تاکنون نشان از صحت این روند است.

حجت الاسلام قاضی عسکر اظهارداشت: بخش دیگر مربوط به تیم پزشکی و نحوه برخورد و خدمات رسانی ایشان می شود که با اطلاعات و ارزیابی های بنده خوشبختانه کادر پزشکی با دلسوزی کامل و مهربانی فراوان با بیماران برخورد می کنند تا برای بیمار این تصور پیش بیاید که در ایران هستند و هیچ تشویش و نگرانی برایشان ایجاد نشود که اضطراب و نگرانی برای یک زائر در سفر همچون «سم» است.

وی با اشاره به منحصر بفرد بودن برخی از بخش ها همچون آزمایشگاه که به گفته مسوولان در حد یک بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی است، به برگزاری همایش پزشکی در حج در تهران اشاره کرد و افزود: این همایش در تهران با حضور ۱۷ کشور و ارائه ۲۲۰ مقاله تخصصی حوزه حج انجام شد و خوشبختانه اثرات آنرا در دانش افزایی کادرهای پزشکی و درمانی اکنون شاهد هستیم.

سرپرست حجاج ایرانی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید شما مدعی هستید بهترین خدمات را در میان کشورها به حجاج ارائه می دهید، با اشاره به فرمایشی از حضرت علی(ع) افزود: ما باید بیشتر به نیمه خالی لیوان خدمات رسانی خود به ضیوف الرحمان توجه کنیم و پندار مان این باشد که هر چه بیشتر خدمت می کنیم، انگار کار کمی برای این ملت نجیب و ارجمند انجام نداده ایم.

بازدید از هتل «بهاء الزهراء»

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی همچنین با حضور در هتل «بهاء الزهرا» از نزدیک با زائران حریم نبوی به گفت وگو پرداخت و در جریان خدمات رسانی به حجاج قرار گرفت.

این دیدار که ظهر دیروز و با همراهی جمعی از مسوولان بعثه مقام معظم رهبری در حج و سازمان حج و زیارت همراه بود، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با حضور در این هتل به روند پذیرایی و خدمات رسانی به زائران ایرانی نظارت گردند و از نزدیک در جریان برخی مشکلات و مسائل ایشان قرار گرفتند.

در این گفت وگوها مسائلی همچون کیفیت غذا، هزینه سنگین فیش های حج و تعداد ناکافی عمال و افراد بومی به کار گرفته شده از سوی هتل ها توسط زائران و مدیر این مجموعه مطرح شد که سرپرست حجاج ایرانی در هر بخش رهنمودهایی را ارائه کردند.

نکته قابل توجه در این دیدار، اصرار حجاج برای ابلاغ سلام خود به مقام معظم رهبری بود که ایشان در این زمینه قول مساعد دادند.

شایان ذکر است در این هتل، چهار کاروان از استان های بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کرمان حضور دارند که شامل ۵۵۰ زائر می‌شود و یکی از این کاروان‌ها را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.