به همت حوزه خاتم الانبیاء مهدیشهر:نشست فقه بازار اسلامی برگزار شد

چهارشنبه ۳۱ خرداد – ۰۷:۵۲:۵۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – نشست فقه بازار اسلامی به همت حوزه مقاومت خاتم الانبیاء در مسجد سیدالشهدا (ع) مهدیشهر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا زاهدی استاد حوزه علمیه مهدیشهر در این جلسه با اشاره به کلامی از امام علی (ع) گفت: بازار به‌ عنوان‌ مظهر و نمود روشنی‌ از مظاهر دنیا می‌تواند بسیار فریبنده باشد و انسان‌ را از یاد خداوند بازدارد و از ارزش‌های‌ انسانی‌ تهی‌ ساخته‌ و او را به‌ دنیاگرایی‌ محض‌ در همه‌ عرصه‌های‌ زندگی‌ سوق‌ دهد.
وی افزود: در عین‌ حال‌، جامعه‌ بدون‌ تجارت‌ و خرید و فروش‌ نمی‌تواند به‌ حیات‌ اجتماعی‌ خود ادامه‌ دهد، پس‌، از یک‌‌سو، افراد در بازار به‌ جایگاهی‌ تکیه‌ زده‌اند که‌ هر آن، احتمال‌ سقوط‌ و انحطاط‌ مالی‌ و اخلاقی‌ می‌رود و از سوی‌ دیگر، حیات‌ اجتماعی‌ و اقتصادی‌ جامعه‌ به‌ آن‌ بسته‌ است.
استاد حوزه علمیه مهدیشهر بیان داشت: بازاریان قدیم قبل از آغاز کار روزانه با حضور در کلاس درس علماء مسائل مربوط به تجارت و داد و ستد را فرا گرفته و مشغول کسب و کار می ‏شدند و برکات الهی را شامل حال خود و خانواده‏ شان می‏ کردند.
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی افزود: ولی متأسفانه این سنت حسنه تقریباً به فراموشی سپرده شده و بازاریان به خصوص قشر جوان از بسیاری از مسائل فقهی بازار اطلاع کافی ندارند.
وی در پایان گفت: ارتباط تنگاتنگ نهادهای مذهبی و روحانیت با بازار و حضور علما و فضلا در کالبد بازار و معاشرت با بازاریان، می‌تواند روح تقوا و زهد اسلامی و مبارزه با امیال نفسانی را در بین بازاریان تقویت و زمینه‌های فساد مالی را در بازار از میان بردارند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۰۱۹۵۲۵۰۷۱۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.