به کارگیری موشک های ضد زره با قابلیت های تازه در نیروی زمینی ارتش

۰۵خردادماه،

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، امیر احمدرضا پوردستان دربارهٔ آخرین تجهیزات موشکی که توسط وزیر دفاع وعده آن داده شده بود تا در اختیار نیروی زمینی و سایر نیروهای مسلح قرار بگیرد اظهار کرد: ما با صنایع دفاعی قراردادهای بسیاری داریم و عمده تجهیزاتی که دریافت می کنیم منحصر به بخش دفاع زمینی است.

وی افزود: اخیراً نیروی زمینی ارتش موشک های ضدزره را دریافت کرده است که این موشک ها از قابلیت های بسیار بالایی برخوردار می باشند و مشخصاً برای تانک هایی که زره واکنشی دارند و موشک های موجود نمی تواند روی آنها اثرگذار باشد به کار گرفته می گردد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه موشک های ضدزره همچنین بر روی سیستم های جمری که روی تانک ها وجود دارد و سایر موشک ها نمی توانند بر روی آن اثر بگذارند، اثر می گذارد. موشک های ضد زره ای که اخیراً در اختیار نیروی زمینی قرار گرفته است تمامی این قابلیت ها را دارد و می تواند در حوزه دفاع زمین اثرگذاری کند.

وی دربارهٔ سایر تجهیزات دفاعی که به تازگی در اختیار نیروی زمینی ارتش قرار گرفته است تصریح کرد: یکسری رادارهای مراقبت زمینی و خودروهای تاکتیکی سه چهارم تن و یک چهارم تن در اختیار نیروی زمینی قرار گرفته است که سبب شده ظرفیت های دفاعی این نیرو تا حد قابل ملاحظه ای بالا برود.

امیر پوردستان دربارهٔ برگزاری رزمایش بیت المقدس ۲۵ که روز قبل در منطقه عمومی اصفهان و از سوی نیروی زمینی ارتش برگزار شد گفت: از ۱۰ روز قبل از برگزاری رزمایش نیروها در منطقه مستقر شده بودند و روز قبل همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر این رزمایش با موفقیت به پایان رسید.

وی دربارهٔ تجهیزات نوینی که در رزمایش بیت المقدس ۲۵ به کار گرفته شد خاطرنشان کرد: از جمله تجهیزات تازهی که در این رزمایش به کار گرفته شد نفربرهای ساخته شده توسط معاونت تحقیقات نیروی زمینی بود که رونمایی شده و مورد استفاده قرار گرفت تا قابلیت های آن احساس و نقاط ضعفش مشخص شود و برای تولیدات بهتر بتوانیم آنرا در دستور کار قرار دهیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.