به ۸۰ درصد اهداف خود دست پیدا کردیم/موفقیتمان در آلپاین و صحرانوردی بی نظیر بود

۱۳م اسفند ،

دبیر فدراسیون اسکی گفت: خوشبختانه به ۸۰ درصد اهداف خود در اسکی دست پیدا کرده ایم و این نتیجه مرهون تلاش های جمع بزرگی از جامعه اسکی است.

علی عمران سولقانی در گفتگو با خبرنگار ورزشیممتازنیوز، گفت: تمام تلاش ما در فدراسیون اسکی این است که تیم های اسکی کشور در مسابقات داخلی و خارجی به موفقیت دست پیدا کنند.

دبیر فدراسیون اسکی کشورمان افزود: با توجه به تلاش مسئولان فدراسیون، مربیان و خود اسکی بازان خوشبختانه به ۸۰ درصد اهداف خود دست پیدا کردیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با همین روال لیگ را ادامه بدهیم و اسکی بازانمان در فضای رقابتی قدرتمندی با هم به مبارزه بپردازند.  هدف اصلی ما از شرکت در مسابقات برون مرزی نیز ارتقاء سهمیه المپیک و افزایش رنکینگ در مسابقات می باشد.

عمران سولقانی ادامه داد: خوشبختانه در تیم آلپاین محمد کیادربندسری با کسب رتبه ۲۵ رکورد خوبی در تاریخ این رشته به ثبت رساند. همچنین در رشته اسکی صحرانوردی نیز سید ستار صید با کسب رتبه یازدهم رکوردشکنی کرد.

وی تأکید کرد: موفقیت های اخیر اسکی را به همه کسانی که در این پیروزی ها نقشی هر چند کوچک داشته اند تبریک می گویم و امیدوارم دامنه این موفقیت ها همچنان ادامه داشته باشد.

دبیر فدراسیون اسکی تصریح کرد: البته نقطه ضعف هایی در کار ما دیده می گردد و هر کس که بگوید هیچ ضعفی وجود ندارد، دروغ گفته است.

وی ادامه داد: یکی از ضعف های ما این است که پیست هایمان شرایط برف اروپا را ندارد ولی در پیست دربندسر با احداث دستگاه برفکوب سعی کردیم چالش ها را در این زمینه برطرف کنیم.

عمران سولقانی افزود: من خودم به همراه تیم صحرانوردی عازم وال دی فیم ایتالیا شدم.
در مسابقات قهرمانی جهان تیم های برتر با اسکی بازان قهرمان خود حضور پیدا کردند و تیمی مثل ایتالیا با این همه امکاناتی که داشت نتوانست به رتبه ای دست پیدا کند.

وی ادامه داد: در این میان کسب چنین رکوردهایی توسط اسکی بازان ما در شرایطی که زمان اسکی وبرف ما کم است و امکاناتمان نیز چندان بسیار نمی باشد، فوق العاده است.

* باشگاههای برتر فوتبال از پیشنهادما استقبال نکردند

سولقانی درخصوص وضعیت اسپانسر در باشگاههای فوتبال عنوان داشت: متأسفانه اسپانسرها کمتر در اسکی ورود پیدا می کنند. ما حتی، چند باشگاه ازجمله سرخابی ها مکاتباتی داشتیم ولی متأسفانه استقبالی از جانب آنها به عمل نیامد.

وی تصریح کرد : بالاترین قرار داد یک اسکی باز در طول فصل در نهایت مبلغ ۱۵ میلیون تومان است. اگر پول یک فوتبالیست هم به اسکی بیاید می توانیم هزینه چندین اسکی باز را تأمین کنیم . ولی متأسفانه هیچ باشگاه و یا فردی اعلام آمادگی نکرد واغلب آنها سبب این عدم همکاری خود را عدم داشتن پخش مستقیم در این رشته دانستند.

دبیر فدراسیون اسکی بیان  داشت : البته هم چنان نیز علاقه مندان و سرمایه گذاران خوبی در این رشته فعالیت دارند.

وی ادامه داد: از آن جایی که مبلغ قراراسکی بازان کم می باشد ما همه مبلغ قرار داد را به خود ورزشکاران می دهیم و فدراسیون از حق خود صرف نظر می کند.

عمران سولقانی تصریح کرد : اسکی رشته پر خرجی است و هرورزشکار باید ۵ جزء اسکی داشته باشد و مبالغ قرار داد بازیکنان بین یک تا ۱۵ میلیون است .

وی عنوان داشت: هم چنین یکی ازبرنامه های اسکی تشکیل بانک اسکی بود البته بانک اسکی  نیازمند داشتن وسایل اسکی است و هزینه این تجهیزات نیز بسیار بالاست ولی به عنوان مثال در اسکی تهیه و در اختیار هیأت های اسکی قرار گرفت.

عمران سولقانی خاطرنشان کرد : همچنین به دنبال برگزاری فستیوال اسکی خردسالان هستیم تا ان شاءالله تحقق آن نوروز پرباری نیز داشته باشیم و به روند رو به رشد خود با جدیت ادامه دهیم./مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.