بودجه از چهارشنبه در دستور صحن علنی

مهر: محمد دهقان با اشاره به جلسه هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد کمیسیون تلفیق امشب مواد باقی مانده لایحه بودجه را بررسی کند و فردا لایحه چاپ و تکثیر شده و در اختیار نمایندگان قرار گیرد؛ بر این اساس لایحه بودجه صبح چهار شنبه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این اساس نمایندگان چهارشنبه و پنج شنبه لایحه بودجه را در صحن علنی مجلس دوشیفته بررسی خواهند کرد و از هفته آینده لایحه بودجه سه شیفته در صحن علنی بررسی می‌شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسه امروز هیئت رئیسه با حضور ریاست کمیسیون تلفیق برگزار شد تصریح کرد: در جلسه امروز در خصوص در آمد دولت از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تبادل نظر شد اما هیئت رئیسه در این خصوص تصمیم گیر نیست و بر اساس قانون باید پیشنهادات ابتدا در کمیسیون تلفیق و سپس در صحن علنی مجلس تصویب شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر رئیس جمهور بهمن ماه سال گذشته با تاخیر ۳ ماهه لایحه بودجه را به صحن علنی مجلس تقدیم کرد.
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در بررسی‌های اولیه اعلام کرد که لایحه بودجه نیازمند اصلاحات جدی است زیرا مسئله اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، تحریم‌های نفتی و سهم نفت در بودجه دولت در آن کاملا روشن نیست.

در ادامه روند بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق کلیات این لایحه با رای کمتر از یک سوم اعضای کمیسیون رد شد، البته با می‌انجی‌گری علی لاریجانی و اصلاح آیین نامه کمیسیون تلفیق کلیات این لایحه مجددا به رای اعضا گذاشته شده و به تصویب رسید تا نمایندگان وارد بررسی جزئیات این لایحه شوند.

در ادامه این روند هفته گذشته اعضای کمیسیون تلفیق درجلسه مشترک با رئیس جمهور پیشنهادات وی درخصوص بحثهای کلان بودجه از جمله هدفمند کردن یارانه‌ها، صندوق توسعه ملی، فروش سهام کارخانجات، موضوع ارز و سال تولید ملی و حمایت از اشتغالزایی را استماع کردند. احمدی‌نژاد در این جلسه از نمایندگان خواسته بود اعتبار ۱۳۵ هزار میلیارد برای هدفمندی اعتبار تصویب کنند و اختیار قیمت گذاری در فاز دوم یارانه‌ها را به دولت بدهند.

کمیسیون تلفیق در جلسه دیروز (شنبه) خود در آمد ۵۴ هزار میلیارد ی را برای دولت از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تصویب کرد.

جوان آنلاین – آخرین عناوین سیاسی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.