بودجه سال آتی در سایه سیاست‌ها تدوین خواهد شد

۰۲م آذر ،

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس سیاست جلوگیری از اسراف و تزویر، سیاست انقباضی، سیاست توجه به معیشت و زندگی مردم، سیاست توجه به تولید به ویژه در بخش کشاورزی و صنعت، سیاست جلوگیری از رفتارهای چندگانه در اجرای بودجه را از جمله محورهایی خواند که باید در بودجه سال آتی مد نظر قرار گیرد.

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بودجه سال آتی باید متناسب با واقعیات کشور باشد گفت: در بودجه سال ۹۲ باید متناسب با تحریم‌ها، در بودجه جاری و عمرانی کشور تجدید‌نظر شود، ضمن آنکه در مورد بودجه باید انقباضی عمل کرد یعنی نمی‌توان به درآمدهای قبل فکر کرد.

وی در ادامه افزود: باید به واقعیات زندگی مردم از جهت تامین معیشت و اقتصاد توجه نمود و تدبیری در نظر گرفت که بخش عمده‌ای از زندگی مردم با مشکل روبرو نشود، از این‌رو باید به نحوی عمل کرد که پاسخگویی نسبت به مردم از جهت تامین نیازها و کالاهای اساسی و یا خدمات جبرانی و یا افزایش حقوق و یا کاهش هزینه‌های دیگر در معیشت مردم مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نرخ دلار را باید به صورت شناور مدیریت شده اداره کنیم، اظهار داشت: باید گروه کالاهای اساسی، دارو، مواد و قطعات مربوط به کارخانجات و  کشاورزی را در اولویت تخصیص ارز قرار دهیم و به تعبیر دیگر باید هر نوع حمایتی که در مورد نرخ دلار داریم از آنها به عمل آوریم.

ندیمی با بیان اینکه بودجه، از لحاظ عملیات کسری بودجه باید تعریف خود را داشته باشد، گفت: نباید قدرت جابجایی حداکثری را به مسئولان داد بلکه باید مانور رقم‌ها در اختیار بودجه‌نویسان باشد و نحوه هزینه کرد درآمدها مشخص باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر در نظر گرفتن شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی در بودجه سال آتی بیان داشت: اسراف وتزویر را نباید در بودجه جاری کرد بلکه با روش‌هایی که مربوط به حوزه  اداره کشور است باید با نوآوری کاهش حداکثری هزینه‌های غیر ضروری را مد نظر داشت.

ندیمی در خاتمه تاکید کرد: بودجه سال آتی نیازمند سیاست‌هایی از جمله سیاست جلوگیری از اسراف و تزویر، سیاست انقباضی، سیاست توجه به معیشت و زندگی مردم، سیاست توجه به تولید به ویژه در بخش کشاورزی و صنعت، سیاست جلوگیری از رفتارهای چندگانه در اجرای بودجه است که باید به آن توجه داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.