بودجه یک میلیاردی برای متروی تهران-شمال

زهرا تالانی:این پیشنهاد محسن نریمان، نماینده بابل و نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بود که معتقد است با تایید مهندسین مشاور ساخت متروی تهران -شمال سریعا آغاز می شود تا تردد مردم بیش از پیش آسان شود و در نهایت آسایش مردم تامین شود.
گفت وگوی خبرآنلاین با نماینده بابل را می خوانید:

آقای نریمان،ایده ساخت متروی تهران به شمال از کجا شکل گرفت؟
تردد و ترافیک در جاده های منتهی به شمال به ویژه در روزهای تعطیل به قدری زیاد است که ما احساس کردیم برای حل این مشکل مترویی در کنار آزادراه تهران –شمال احداث شود.حمل و نقل ریلی در دنیا مطمئن ترین و باصرفه ترین وسیله برای حمل کالا و مردم هستند .لذا ما تصمیم گرفتیم این کار انجام شود چون تنها مسیر ریلی در شمال همان قطار قدیمی تهران و ساری است و برای شهرهای پرتردد مانند نور و امل هیچ قطاری نداریم.

این مترو از چه مسیری عبور می کند؟
تهران-رودهن-آبعلی و آمل. در واقع از جاده هراز عبور می کند.

برای پستیها ، بلندیها و نقاطی که جنگل و کوه هستند چه تصمیمی دارید؟
یک تیم مشاوره در حال بررسی این طرح است.در واقع طرح در فاز مطالعه و بررسی است و حتما فکری برای این مشکل می کنیم.این ایده تنها مختص ایران نیست و در بسیاری از کشورهای دنیا چنین کاری انجام شده است.

بودجه طرح چقدر است؟
ردیفی که در بودجه امسال برای این طرح درنظر گرفته شده است یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که احتمالا در کمیسیون تلفیق افزایش هم می یابد.

چه زمانی اجرا می شود؟
بعد از اینکه مطالعات آن تمام شد.

چراحالا  متروی تهران این کاررا انجام می دهد؟
فعلا با مسوولان متروی تهران مذاکره شده است تا درکنار آزادراه تهران – شمال، ریل نیز ایجاد شود، اما الزامی نیست که حتما با متروی تهران باشد.
۴۵۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.