بودجه۹۰میلیاردی سینما در سال۹۱

عضو شورای عالی سینما با یادآوری آنکه بودجه اولیه سینمای ایران در سال جاری ۵۰ میلیارد تومان است، گفت: بودجه سینما در سال ۹۱ افزایش یافته و به طور حتم تا پایان سال به حدود ۹۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

به گزارش ممتازنیوز، ˈاحمد نجفیˈ روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: درباره بودجه بحث های بسیاری مطرح شده و بطور قطع سینماگران نیز باید در شرایط فعلی با دولت تعامل موثری در این زمینه داشته باشند.

وی یادآور شد: بخشی از بودجه سینمای ایران که پرداخت نشده، بزودی جبران می شود و این بودجه پرداخت نشده به حساب سازمان امور سینمایی واریز خواهد شد.

عضو شورای عالی سینما تاکید کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده، ۵۰ میلیارد تومان به حساب سازمان امور سینمایی واریز می شود، اما اصل بودجه سینمای ایران بیش از این مبلغ خواهد بود.

نجفی ادامه داد: دولت در تامین بودجه سینمای کشور تلاش های قابل تقدیری داشته و واریز این ۵۰ میلیارد در روزهای آتی نیز نشان از اهتمام دولت به هنر هفتم است.

وی افزود: الباقی بودجه سینمای ایران بطور قطع به صورت فصل به فصل واریز خواهد شد و رییس سازمان امور سینمایی در جریان دقیق بودجه سینمای کشور قرار دارد.

عضو شورای عالی سینما تاکید کرد: سینمای ایران در سال ۹۱ با افزایش بودجه همراه خواهد بود؛ بودجه معاونت امور سینمایی در سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد تومان بود و اختصاص بودجه اولیه ۵۰ میلیارد تومانی نشان از افزایش این بودجه دارد.

نجفی افزود: بودجه سینمای ایران به تدریج در سال ۹۱ افزایش خواهد یافت و ببطور حتم تا ۹۰ میلیارد تومان نیز خواهد رسید.

** اختصاص ارز برای تولید فیلم براساس اولویت بندی سازمان امور سینمایی

وی همچنین درباره تامین ارز برای تولید فیلم های سینمایی در خارج از کشور گفت: تولید فیلم سینمایی در خارج از کشور با توجه به افزایش قیمت ارز دشوار است و مقرر شده پس از واریز بودجه سینما، سازمان امور سینمایی درباره اختصاص ارز برای تولید فیلم های خارج از کشور تصمیم گیری کند و براساس اولویت بندی به فیلم های متقاضی، ارز اختصاص داده شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.