بورس ، خودرویی ها در صدر

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 بورس ، خودرویی ها در صدر

بورس ، خودرویی ها در صدر

پرشین خودرو: بیش از ۵۱۳ میلیون برگه سهم و حق تقدم بودن امروز در بورس اوراق بهادار معامله شد.

به گزارش ممتازنیوز، در معاملات روز جاری بورس تهران در میان ۳۹ صنعت حاضر در بورس تهران ، خودرویی ها در صدر صنایع قرار گرفت و گروه مالی و شیمیایی ها نیز در رده دوم و سوم ایستاد.
همچنین در این روز شاخص کل متاثر از افت قیمت نمادهای سرمایه گذاری غدیر، هلدینگ خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس و نفت بهران ۲۲۵ واحد افت کرد و در ۷۷ هزار و ۹۳۹ قرار گرفت.
نمادهای مپنا ، سایپا و ایران خودرو با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر آن شد.
شاخص صنعت نیز امروز ۱۷۹واحد افت داشت و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۲۸ و ۶۴۱ واحد نزول را ثبت کرد.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سیمان کرمان ، لیزینگ خودرو غدیر ، ایران ترانسفو، لامیران، سایپا، سیمان سپاهان و شهد بود.
در مقابل نمادهای صنعتی بهشهر، حمل و نقل پتروشیمی،کارخانجات دارو پخش، مارگارین، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، سرمایه گذاری صنعت بیمه و سایپا شیشه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشست.
در بازار امروز داروسازی زهراوی، لیزینگ خودرو غدیر، ایران ترانسفو، عمران و توسعه فارس،سیمان فارس،تراکتورسازی ایران و گلوکوزان با سنگین ترین صف های خرید به کار خود پایان داد.
در مقابل نمادهای نیرو ترانس، سرمایه گذاری صنعت بیمه، پارس پامچال، بهنوش ایران،معادن بافق،گرانیت بهسرام و گروه صنعتی بوتان با طولانی ترین صف های فروش مواجه شد.
همچنین در بازار روزی که گذشت بانک صادرات با معامله ۶۷ میلیون سهم ،سایپا با معامله ۵۸ میلیون سهم و ایران خودرو با معامله ۳۲ میلیون سهم بیشترین ارزش معاملات را ثبت کرد.
همچنین سایپا با معامله ۱۳۸ میلیارد ریال ، مپنا با معامله ۸۸ میلیون سهم و ایران خودرو با معامله ۸۳ میلیون سهم بیشترین ارزش معاملات را ثبت کرد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.