بورس با لغو تحریم‌ها سودآورتر می‌شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه چشم انداز بازار سهام مثبت و امیدوار کننده است، به سرمایه گذاران به ویژه تازه واردها پیشنهاد کرد از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند.

علی صالح آبادی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: معمولا اشخاص حرفه ای در شرایط افزایش قیمت، سهام خود را می فروشند و با کاهش شاخص‌ها ، خریداری می کنند.

صالح‌آبادی افزود : خوراک پتروشیمی هم مدنظر نمایندگان و دولت است تا طوری تعیین شود که ضمن تشویق سرمایه گذاری ها ، سوداروی ها نیز بیشتر شود و قیمت گاز تابع قیمت

جهانی نفت است و ابهام و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

صالح آبادی اظهار داشت : با لغو تحریم ها و ایجاد فضای مطمئن برای سرمایه گذاران در بازار سهام، سودآوری نیز بیشتر می گردد.

وی گفت: ثبات و پیش بینی پذیر بودن بازار ارز و مسکن و دیگر بازارهای موازی بازار سرمایه نشان می دهد همه فعالان اقتصادی می‌توانند در بازار سهام برای آینده خود برنامه ریزی کنند.

صالح آبادی افزود: با توجه به کاهش قیمت طلا و مسکن و ارز ؛ جذابیت بازار سهام افزایش یافته است و سوداروی سهام حتما بیشتر خوهد شد.

رئیس سازمان بورس بازهم پیشنهاد کرد: سهامداران تازه وارد سبد بهینه ‌سهام را انتخاب یا از خدمات صندوق های سرمایه گذاری استفاده کنند و به پایگاه اینترنتی تالار مجازی بورس هم مراجعه شود.

سبد بهینه سهام شامل سهام چندین شرکت است که به طور میانگین ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد.

وی گفت : اشخاص منابع مازاد بر نیاز روزمره را وارد بورس کنند، از مشورت و تحلیل های اقتصادی و منطقی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه استفاده شود که شرکت های کارگزاری، شرکت های مشاور سرمایه گذاری و متخصصان بازار سرمایه خدمات خوبی ارائه می کنند.

صالح آبادی گفت: سرمایه گذاران باید با افق بلندمدت وارد بازار سهام شوند، چون در کوتاه مدت نوسان وجود دارد ، در بلندمدت معمولا مولفه های کلان اقتصادی بهبود می یابد و بازار سرمایه نیز در این فضا همگرایی خواهد داشت، شاخص‌های اقتصادی هم رو به بهبود است؛ بنابراین سودآوری هم افزایش خواهد داشت.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.