بورس تهران همچنان در مدار صعود

جام جم آنلاین: روند صعودی معاملات بورس اوراق بهادار تهران امروز ادامه یافت و همه متغیرهای بورسی با رشد مواجه شدند.

 به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) معامله گران در روز جاری شاهد رشد ۱۷ واحدی شاخص کل بودند وشاخص بازار در آستانه ۲۵هزار و ۵۰۰ واحد ایستاد. شاخص صنعت نیز ۱۱ واحد بالا رفت و به رقم ۲۰ هزار و ۱۸۵ رسید.

شاخص ۵۰ شرکت فعالتر ۲٫۵ واحد پایین آمدن در مقابل افت ۱۲ واحدی شاخص بازار اول ، شاخص بازار دوم ۲۱۷ واحد صعود را شاهد بود و به ۳۴هزار و ۹۹۶ رسید.

معاملات نمادهای پالایش نفت بندرعباس، چادرملو، مپنا، پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی شازند و شیمیایی ایران بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت های ملی مس ،فولاد خوزستان، سایپا و بانک پارسیان در معاملات امروز با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث شدند این متغیر رشد بیشتری نداشته باشد.

معامله گران در اولین روز کاری هفته بیش از ۱۱۱ میلیون سهم و حق تقدم را در بازار داد و ستد کردند. ارزش این معاملات ۲۰۳ میلیارد ریال بود که در ۱۱ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین از ۱۱۱ میلیون سهمی که امروز مورد معامله قرار گرفت بیشترین معاملات متعلق به نمادهای پالایش بندر عباس، حق ماشین سازی اراک،حق تقدم سرمایه گذاری سایپا، مپنا،فولادمبارکه،سرمایه گذاری سایپا،زامیاد، سرمایه گذاری ملت و سرمایه گذاری آتیه دماوند بود.

در پایان معاملات امروز ارزش روز بازار نیز به ۱۱۹۸ میلیارد ریال رسید.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.