بوسه سالار عقیلی بر دستان استادش در آخرین شب جشنواره

۳۰ام بهمن ،

«سالار عقیلی» با اجرای قطعه «وطن» و بوسه بر دستان استاد پیشکسوت عرصه موسیقی کشورمان آخرین روز جشنواره موسیقی فجر را ماندگارتر کرد.

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری «نادر مرتضی‌پور» اولین اجرای خود را پس از تغییراتی، شب قبل در بیست‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه برد تا مجموع قطعات خود را در دو بخش اجرا کند.

قطعه‌های بخش اول این اجرا با اجرای قطعه‌های از آهنگسازان اروپایی همراه بود که با استقبال مخاطبان به خصوص مهمانان خارجی و کاردان‌های سفارت‌های اسپانیا و مکزیک قرار گرفت.

دو قطعه از این اجرا با همراهی گروه کر بود. در آخرین قطعه رهبر گروه با ترک صحنه نوازندگان را با همنوایی سازهایشان تنها گذاشت تا اینگونه بخش اول ارکستر سمفونیک تهران به پایان برسد نوازندگان ویلون در اجرای قطعه پایانی با جدیت بیشتری به نسبت نوازندگان سازهای بادی کار خود را دنبال کردند.

اما بخش دوم این اجرا که با ورود «سالار عقیلی» همراه بود استقبال و تشویق بسیار مخاطبان را در بر داشت.

« ای سرزمین من  شورآفرین میهن، دور از تو باد ای مرز باور دست اهریمن، ای خاک مهرآیین، آیینه ایمان، ای در پناه لطف یزدان، جاویدان ایران».

ترانه سرایی  شعر «خاک مهر آئین» کافی بود تا شور و وجدی در تالار وحدت به وجود آید بعضی از مخاطبان با تشویق‌های گرم خود و بعضی دیگر از مخاطبان با اشک شوق این خواننده اصیل کشورمان را مورد تمجید و تشویق خود قرار دادند.

اما پس از این اجرا شعر (وطنم ای شکوه پا برجا )فضای خاصی در شب پایانی جشنواره موسیقی فجر به وجود آورد تا مخاطبان شبی ماندگاری از این دوره از جشنواره برایشان ثبت شود.

اما سالار عقیلی که با اجرای دو قطعه قبلی خود توانست مخاطبان را به وجد آورد به اجرای ترانه  «خوشه چین» پرداخت تا شاهد تشویق‌های بسیار مخاطبان ایرانی خارجی باشد که برای شرکت در این کنسرت حضور یافته بودند.

وطن ای هستی من شور و سرمستی من… آخرین قطعه اجرایی این خواننده سنتی کشورمان بود تا به احترام این اجرای ماندگار پیشکسوتان عرصه موسیقی به احترامش برخواستند و او را تشویق کردند.

«مصطفی کمال پورتراب» از آهنگسازان و پژوهشگران عرصه موسیقی از جمله اشخاصی بود که سالار عقیلی را مورد تشویق خود قرار داد. بوسه سالار عقیلی بر دستان این استاد پیشکسوت لحظه‌های اجرایی این کنسرت را در آخرین روز جشنواره موسیقی فجر ماندگارتر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حضور تمامی مسئولان اجرایی و مدیریتی جشنواره در کنار رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان از دیگر نکات قابل توجه آخرین روز جشنواره موسیقی فجر بود.

منبع: فارس


موسیقی ایرانیان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.