بولتون: نیروی هوایی اسرائیل در مقابل ایران در شرایط سختی قرار خواهد گرفت/ایران، اسرائیل را از شمال، جنوب و شرق محاصره کرده است

۰۲م آذر ،

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد: فکر می کنم، اوباما معتقد است که می تواند راهی برای مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته ای پیدا کند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفت که او معتقد است، منازعه اسرائیل و فلسطین در غزه نتیجه ی مستقیم آزمایش توانایی اسرائیل توسط ایران برای مقابله با حملات در چندین جبهه است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، وی در گفتگو با فاکس نیوز گفت: این ایران است که می خواهد نشان دهد که می تواند (اگر نیاز باشد) در واکنش به حمله ی اسرائیل به تاسیسات نظامی هسته ای تهران از حماس و حزب الله استفاده کند.

این مقام سابق آمریکایی اضافه کرد: اگر اسرائیل تصمیم به انجام اقدامی در خصوص برنامه هسته ای نظامی ایران بگیرد، نیروی هوایی اسرائیل  در شرایط سختی قرار خواهد گرفت، چراکه نمی تواند در آن واحد در ۳ محل باشد.

بولتون با بیان اینکه “نیروهای هوایی اسرائیل نمی توانند بر فراز ایران، غزه و دره بقاع حضور داشته باشند” اظهار داشت: ایران عمدا حماس را تحریک کرد تا نشان دهد، توانایی ایجاد تهدید مستقیم علیه اسرائیل را از طریق موشک هایی که برای حزب الله و حماس فراهم کرده را دارد.

وی اضافه کرد: دولت اوباما ترجیح می دهد که واقعیت و آنچه در خاورمیانه در حال وقوع است را نادیده بگیرد و برای توافق با ایران مذاکره کند.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد: فکر می کنم، اوباما معتقد است که می تواند راهی برای مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته ای پیدا کند.

وی افزود: ایران ضعف و اسیب پذیری را در اسرائیل حس می کند.  ایران می خواهد مشخص سازد که اسرائیل را محاصره کرده است، از شمال با حزب الله و از جنوب با حماس و از شرق توسط توانایی هایش.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.