بولتون: کلینتون خودش را به مریضی زده!

۲۸م آذر ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : جان بولتون سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل (در دوره بوش) که یکی از تندرو انه ترین مواضع را در زمینه مسایل مرتبط با سیاست خارجی دارد، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا را به تمارض متهم کرد.

به گزارش عصر ایران؛ بولتون در مصاحبه با فاکس نیوز با اشاره به انتشار یافتن خبرهای دربارهٔ بیماری کلینتون و لغو شدن سفرها و جلسه وی در کنگره آمریکا دربارهٔ اتفاق قتل سفیر آمریکا در لیبی، ضمن آرزوی اینکه امیدوار است بیماری کلینتون جدی نباشد ، افزود:” این یک بیماری سیاسی از نوع وخیم است. هر مقامی در بخش امور خارجه هر کشوری با چنین ترفندی آشناست که برای فرار از حضور در جلسه یا کنفرانسی دست به تمارض به بیماری‌ای به نام مرض دیپلماتیک بزند.”

هفته قبل وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد هیلاری کلینتون که در اثر ابتلا به یک بیماری ویروسی آب بدن بسیاری را از دست داده،بیهوش شده است و سرش به زمین خورده است.

وزارت خارجه امریکا پس از این اتفاق از لغو برنامه های کاری کلینتون از جمله سفرهای خارجی و نیز حضور در جلسه توضیح کنگره دربارهٔ اتفاق ۱۱ سپتامبر سال جاری در بنغازی لیبی، خبر داد.

وزیر امور خارجه آمریکا متهم ردیف اول قصور در تامین امنیت کادر دیپلماتیک آمریکا در اتفاق بنغازی است و اخیرا حتی سوزان رایس سفیر آمریکا در سازمان ملل که از او به عنوان یکی از نامزد های اصلی جانشینی کلینتون در سمت وزیر خارجه آمریکا یاد می شد، پس از انصراف از عنوان نامزدی پست وزارت خارجه اعلام کرد که به جای او هیلاری کلینتون باید نسبت به اتفاق بنغازی لیبی توضیح دهد.

در اتفاق حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی سفیر آمریکا در لیبی به همراه ۳ تن دیگر به دست گروه های مسلحی که گفته می گردد وابسته به القاعده می باشند، کشته شدند.

جان بولتون در پاسخ به سوالی دربارهٔ اینکه جان کری رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خواسته تا به جای کلینتون معاونان او در جلسه توضیح حاضر شوند،گفت:”در نهایت هیلاری کلینتون یک روز خودش باید برای توضیح دادن در مورد حمله‌ای که جان چهار آمریکایی از جمله کریستوفر استیونز، سفیر آمریکا را گرفت، حاضر شود.”


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.