بومی سازی قلب کارخانه های سیمان در ۲۶ روز

سه شنبه ۳ مرداد – ۰۳:۰۷:۴۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

فاطمیان خبر داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت از بومی سازی قلب کارخانه های سیمان یعنی دپارتمان کوره های سیمانی ظرف مدت ۲۶ روز خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، «سید محمد فاطمیان، با بیان اینکه در شرایطی که تحریم ها از طرف غرب اقتصاد ایران را هدف گرفته و بعضا از دادن قطعات و ماشین آلات خودداری می کنند افزود: در حالی که تحریم کنندگان منتظر توقف خطوط تولید و کارخانجات ما هستند جمعی از مدیران صنعت سیمان در یک اقدام ملی، بومی سازی قلب کارخانه های سیمان که همان دپارتمان کوره های سیمانی است دستور کار خود قرار دادند.
وی با بیان اینکه ساخت این قطعات در ۱۷ پروژه تعریف و ظرف مدت ۲۶ روز داخلی سازی شد افزود: از ۱۸ ماه گذشته گروهی گرد هم آمدند و این پروژه ملی را که ساخت صد درصدی دپارتمان مکانیکی کوره سیمان است را برای این صنعت تعریف کردند.
فاطمیان ادامه داد: پس از سا خته شدن این قطعات از ابتدای تیرماه امسال این تجهیزات در کارخانه سیمان زنجان نصب شده است.
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام هزینه این پروژه ها کمتر از ۴۰ درصد مشابه خارجی آنهاست و ۱۰۰ درصد صرفه جویی ارزی داشته است.
وی ادامه داد: ساخت و نصب سیستم مکانیکی کوره صنعت سیمان بصورت صد درصد ایرانی و  منطبق با تکنولوژی روز دنیا است که یک رکورد ملی، خود کفایی و قطع وابستگی در این صنعت محسوب می شود.
فاطمیان در پایان با بیان اینکه معمولا این تغیرات حتی با قطعات و تجهیزات خارجی نیاز به حداقل ۳ تا ۴ هفته زمان دارد تا سیستم به حالت نرمال تولید برسد افزود: خوشبختانه این امر در سیمان زنجان بعد از یک روز به حال نرمال رسیده که نشان دهنده میزان بررسی های دقیق فنی و علمی در تمام مراحل ساخت این قطعات است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۴۱۵۰۷۴۴۵۳۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.