بوکس امکانات می خواهد ، نه مربی خارجی

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > دیگر ورزشها – فدراسیون بوکس برای مسابقه های جهانی و بازیهای آسیایی به احتمال فراوان یک مربی خارجی از قزاقستان یا اوکراین را استخدام می کند.

فتح الله فتحی / بدون تردید بهره مندی از دانش و تجارب مربیان خارجی شرط عمده وضروری برای به خدمت گرفتن آنهاست. وجود نیروهای مستعد در بوکس ایران خود به خود ضرورت فتح سکوها وعناوین مختلف قهرمانی درسطوح بین المللی خصوصا درمسابقات جهانی و قاره ای را الزامی می کند؛ چرا که این نیروها برای درخشش درمیادین جهانی و قاره ای نه تنها نسبت به حریفان چیزی کم ندارند، بلکه به جرات می توان گفت شرایط فیزیکی و ذهنی بهتری هم دارند. درچنین شرایطی و برای رسیدن به سکوهای جهانی و قاره ای دراختیار داشتن یک مربی تراز اول خارجی که مسلح به دانش روزبوکس بوده و با تمرینات مدون این رشته آشنا باشد ضروری است. مربی ای که قدرت انتقال خوبی هم داشته باشد و به عنوان یک تمام کننده بتواند آنچه که درافکارش می گذرد را پیاده کند. حالا که فدراسیون بوکس درصدد است برای تیم ملی مربی خارجی استخدام کند باید کسی را استخدام کند که چشم و گوشش باز باشد و بتواند کاستی های بوکس ایران را درعرصه مسابقات بین المللی برطرف کند. تا کنون بیش از۶ مربی خارجی آن هم با قراردادهای سنگین درایران خدمت کرده اند ولی با آنها به آنچه که می خواستیم ، نرسیده ایم درصورتی که فلسفه وجود استفاده ازمربیان خارجی درنگاه اول باید این باشد که ازقافله قهرمانی عقب نمانیم . واقعیت اینکه سالهاست بوکس ایران درمسابقات آسیایی صرف نظر از یکی ، دو مدال نقره به مدال برنزدل خوش کرده است درصورتی که توان بوکس ما ازدیدگاه کارشناسان این رشته فراترازآن است. بوکس ایران و بوکسورهای ایرانی شایستگی قهرمانی درجهان وآسیا را دارند مشروط براینکه فدراسیون نشین ها موانع موجود برسر راه این قهرمانی را شناسایی و با تمهیدات و امکانات راه را برای رسیدن به هدف هموارکنند. بوکس مثل بسیار از ورزشهای انفرادی تک حذفی است. بنابراین توان روحی و روانی بیشتری لازم دارد تا یک بوکسور در جدول بازیها دوام بیاورد و به مراحل بالاترراه پیدا کند . بسیار ازکارشناسان معتقدند در نبود بودجه، حمایت تمام عیار ازمربیان ایرانی و افزایش آگاهی آنان و تقویت شان باید یک ضرورت باشد. قهرمانی جهان و آسیا نیازبه یک برنامه ریزی بلند مدت آموزشی با استفاده ازمربیان کار آزموده داخلی دارد و مربیان خارجی درچنین شرایطی تنها می توانند درصدهای نیل به قهرمانی را تکمیل کنند. بوکس ایران در شرایطی قرار دارد که بیشتر از جذب مربی خارجی به برنامه ریزی و امکانات نیازدارد.
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مسعود مصطفوی:

    بوکس در اولین قدم مدیر می خواهد
    بوکس ایران سالهاست که به واسطه عدم وجود یک مدیر ورزشی و بوکس بلد در همه ابعاد خود متضرر است لذا بوکس برای حرکت به سمت یک رویکرد منطقی و هدفمند در درجه اول یک مدیر آگاه و دلسوز می خواهد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.