بوگاتی ویرون باز هم قوی‌تر می‌شود

۱۲ تیرماه ۱۳،

بوگاتی ویرون باز هم قوی‌تر می‌شود

Bookmark and Share

بوگاتی قصد دارد سال آینده میلادی یک مدل تقویت شده از ویرون را به بازار عرضه کند که قوی‌تر از مدل ویرون سوپر اسپرت است. 

رسانه‌ها نام این ماشین را «سوپر اسپرت» معرفی کرده‌اند و براساس منابعی از داخل کارخانه فرانسوی می‌گویند به خاطر استفاده بیشتر از فیبرکربن در ساخت ماشین، ۲۰۰ کیلوگرم از مدل کنونی سبک‌تر است و وزن آن ۱۶۸۸ کیلوگرم است. 

علاوه بر این مهندسان بوگاتی حجم موتور هشت لیتری شانزده سیلندر با چهار توربوی ویرون سوپراسپرت را باز هم بیشتر کرده‌اند تا قدرت موتور به بیش از ۱۵۰۰ اسب بخار برسد. 

پیش‌تر شایعه شده بود که نمونه تازه ویرون با موتور الکتریکی ساخته خواهد شد اما گزارش‌های تازه می‌گویند احتمال استفاده از الکتریسیته درقوای محرکه ویرون کمتر شده است. 

منابعی در بوگاتی گفته‌اند حداکثر سرعت سوپر ویرون به سبب نبود تکنولوژی برای ساخت لاستیک مناسب محدود شده است اما با این حال مهندسان این کارخانه در تلاشند تا با این خودرو به حداکثر سرعت ۴۵۰.۶ کیلومتر در ساعت برسند. 

قیمت ماشین حدود پنج میلیون پوند تخمین زده شده است. 

به احتمال بسیار این خودرو آخرین سری از مدل ویرون خواهد بود و به نظر می‌رسد بوگاتی از سال ۲۰۲۴ مدل چهار در گالیبیر را جانشین آن خواهد کرد. طراحی و قدرت موتور گالیبیر با کانسپتی که از این خودرو نمایش داده شد بسیار متفاوت خواهد بود. ظاهراً خریداران ویرون در یک نظر سنجی گفته‌اند که موتور ۹۰۰ اسب بخاری و ظاهر کانسپت گالیبیر برای آن‌ها بسیار محافظه‌کارانه است. 

برچسب ها : بوگاتی | سوپر ویرون | گالیبیر | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۷/۲۸
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.