بیانه پایانی گردهمایی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

بیانیه پایانی گردهمایی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی اصفهان در آبان ماه سال بدین شرح است:

به گزارش تفسیری خبرنگار  صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران ؛همایش روسای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ، غیر دولتی و غیر انتفاعی در روزهای ده و یازده آبان نود و یک با حضور معاونین و مدیران وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه غیر دولتی غیر انتفاهی شیخ iبهائی اصفهان برگزار شد.
 بنابراین گزارش تفسیری؛این بیانیه در ۸ عنوان صادر شده است که مورد اول آن بدین شرح است: با توجه iبه اهانتی که iبه ساحت پیامبر اکرم (ص) شده درخواست شد که با حساسیت و چاره جویی برای مقابله با این پدیده شوم که تحت پوشش آزادی بیان ، اعتقادات ملت ها را خدشه دار نموده اند بعضیزند.

همچنین بدون بازنگری در نحوه پذیرش دانشجو iبه منظور استفاده کامل از ظرفیت های محدود دانشگاهها و موسسات آموزش عالی  ،‌غیر دولتی و غیر انتفاعی و ایجاد رشته ها و مقاطع تحصیلی مورد نیاز کشور براساس طرح آمایش iبه این گروه در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی اعلام شد.

براساس این گزارش تفسیری ارائه تسهیلات بیشتر در قالب واگذاری زمین اعطای وام های طویل المدت برای اجرای برنامه تامین فضای آموزشی و کمک آموزشی و iبهبود فضای فرهنگی یکی دیگر از  مواردی است که در بیانیه پایانی این گردهمایی مطرح شد.
بنابراین گزارش تفسیری در بند ۴ این بیانیه شرکت نمایندگان در همایش ضمن حمایت همه جانبه از اقدامات انجام شده در جهتی عملیاتی نمودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی خصوصا در زمینه حجات و عفاف و اسلامی شدن دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و با درک دغدغه های وزیر علوم وتحقیقات و فناوری در این خصوص آمادگی خود را در جهت تحقق اهداف اعلام نمودند.
در ادامه این گزارش تفسیری آمده است شرکت نمایندگان دراین همایش خواستار بازنگری جدی در اساسنامه دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی با هدف فراهم نمودن زمینه سرمایه گذاری بیشتر موسسین را شدند.
براساس این گزارش تفسیری در مورد ششم از بیانیه پایانی گردهمایی روسای دانشگاههای غیر دولتی و غیر انتفاعی بیان شده که شرکت نمایندگان ضمن حمایت از ماموریت گرایی آموزش عالی در قالب طرح آمایش آموزش عالی و توجه iبه نقش استانهای و مناطق کشور خواستار استفاده از ظرفیت های کارشناسی نمایندگان استانی موسسه های غیر دولتی و غیر انتفاعی iبه عنوان اتاق فکر در سیاستگذاری و برنامه ریزی در رابطه با این موسسات در وزارت  علوم می باشد.

بنابراین گزارش تفسیری؛ با توجه iبه پذیرش مسئولیت دوره های آموزش عالی برای سیصدو نود هزار دانشجو در سطوح مختلف تحصیلی از سطوح کاردانی تا دکترا توسط موسسات آموزش عالی ،‌غیر دولتی و غیر انتفاعی که iبه برداشته شدن بار مالی سنگینی از دوش دولت منتهی شده است ،بنابراین شرکت نمایندگان در همایش خواستار ارائه تسهیلات بیشتر در قالب واگذاری زمین ،‌اعطای وام های طویل المدت برای اجرای برنامه تامین فضاهای آموزشی و کمک آموزشی وبهبود فضای فرهنگی را خواستار شدند.

در این گزارش تفسیری آمده است؛ همچنین شرکت نمایندگان در این همایش خواستار حمایتهای بیشتر در زمینه های مختلف توسعه ای آموزشی پژوهشی وارتقای کیفی جایگاه آموزش غیر دولتی و غیر انتفاعی در نظام آموزش عالی کشور می باشند.
در ادامه این گزارش تفسیری آمده است:در این همایش از ۷ دانشگاه غیر دولتی و غیر انتفاعی از استانهای مختلف کشور که در زمینه های آموزشی و پژوهشی و دانشجویی فعالیت های زیادی داشته اند ،تقدیر iبه عمل آمده است./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.