بیانیه کانون داوران فوتبال

۲۶ام بهمن ،

به گزارش فارس، کانون داوران فوتبال بیانیه‌ای در حمایت از داوران به شرح زیر منتشر کرد:

«با توجه به هجمه‌های اخیر و ایراد تهمت و افترا به داوران فوتبال از سوی برخی از مسئولین، مربیان و بازیکنان تیم‌ها، کانون داوران فوتبال وظیفه خود می‌داند که اعلام کند این جنجال‌سازی علیه داوران که یکی از ۲ رکن بازی فوتبال می باشند و هیچ بازی نمی‌تواند بدون داور برگزار شود، قطعا به ضرر کل فوتبال کشور خواهد بود.

شکستن حرمت و احترام داوری نه تنها کمکی به بهبود و پیشرفت فوتبال نخواهد کرد بلکه این امر سبب یاس و نا‌امیدی علاقمندان به داوری و در نتیجه ایجاد خلاء در این رکن بازی فوتبال خواهد شد.

علاقمندان فهیم فوتبال خود آگاه می باشند این حملات به داوری نمی‌تواند حمله کنندگان را از مسئولیت و اشتباهات خود در مدیریت و هدایت تیم‌ها مصون بدارد.

البته این بیانیه قصد ندارد اشتباهات داوری را که در سرتاسر دنیا و هر روزه در مسابقات مهم فوتبال توسط حتی داوران بزرگ دنیا رخم می‌دهد توجیه کند.

کانون داوران فوتبال ضمن دعوت از داوران برای افزایش تمرکز و هوشیاری خود و به حداقل رساندن اشتباهات داوری، از همه دست‌اندرکاران تیم‌ها درخواست می ‌کند در مصاحبه‌های خود از ایراد تهمت و افترا به داوران شریف و زحمت‌کش خودداری نموده و ایرادات و اشتباهات داوری را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری کنند.

ضمنا از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تقاضا دارد نسبت به اتهام زنندگان قاطعیت بیشتری مبذول داشته و تنبیهات انضباطی در خور آنان اعمال گردد.»


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.